chceauto.pl
x
Nowa moda na klasyki. Te są najpopularniejsze

Nowa moda na klasyki. Te są najpopularniejsze

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2021-07-26
Wygląda na to, że w branży motoryzacyjnej zapanowała nowa moda na stare auta. Według Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) średni wiek pojazdów na drogach w Wielkiej Brytanii wzrósł do 8,4 lat. To najwyższa średnia wieku w historii, reprezentująca ok. 10 milionów pojazdów z rocznika 2008 i wcześniejszych.

Dłuższy okres eksploatacji prywatnych pojazdów najprawdopodobniej zwiększy nacisk na rynek wtórny. Mechanicy będą coraz częściej proszeni o serwisowanie starszych pojazdów mających bardziej różnorodne problemy.

Jakich zatem samochodów możesz się spodziewać w swoim warsztacie w tej nowej epoce starych aut? Zespół Autodata postanowił zbadać ten temat. Wykorzystano aplikację online dla warsztatów, aby dowiedzieć się, które auta sprzed 2000 roku, czyli współczesne klasyki, oraz inne "stare, ale jare” samochody trafiały najczęściej do warsztatów w 2021 roku.

Poniżej umieszczamy ranking Autodata Top 10 aut z lat 60., 70., 80. i 90., które okazują się być nadal bardzo popularne wśród kierowców. Na specjalne wyróżnienie zasługuje absolutny klasyk z lat 50., który nadal jest regularnie widywany w warsztatach, chociaż minęło już ponad 60 lat, odkąd zjechał z linii produkcyjnej.

Najstarszym pojazdem serwisowanym przez mechaników korzystających z Autodata w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy była ikona brytyjskiej motoryzacji: Austin Mini/Morris Mini-Minor z 1959 roku. Oryginalny model Mini był produkowany przez British Motor Corporation (BMC) w Longbridge w Anglii, a później także w Australii, Belgii, we Włoszech, na Malcie, w Portugalii, Hiszpanii, Południowej Afryce, Jugosławii i Ameryce Łacińskiej.

Austin Mini
Austin Mini
Do typowych problemów w tym aucie należy korozja, tylne zawieszenie wymagające ustawienia geometrii, uszkodzenia karoserii wynikające ze stosowania zbyt szerokich opon z rynku wtórnego oraz iskrzenie z nieodpowiednio zamocowanego akumulatora montowanego w bagażniku.

Najczęściej serwisowane klasyki z lat 60.
1.) MG MGB (1967-1976)
2.) Fiat 500 (1965-1973)
3.) Volvo 142 (1968-1975)
4.) Volvo 121/Amazon (1968-1971)
5.) Morris Minor (1962-1974)
6.) MG Midget (1969-1974)
7.) Triumph TR6 (1969-1972)
8.) Jaguar E-Type (1968-1972)
9.) Citroën 2CV-4 (1968-1978)
10.) Saab 96 (1967-1976)

Najczęściej serwisowanym autem z lat 60. w warsztatach korzystających z Autodata jest numer 2 z rankingu Top 10 klasycznych aut sportowych na 2019 rok, opublikowanego przez „Auto Express Magazine”: MG MGB. Do wersji MGB z 1967 roku wprowadzono kilka nowych funkcji bezpieczeństwa, między innymi łamaną kolumnę kierownicy, boczne światła pozycyjne i zamek zabezpieczony przed samootwarciem podczas wypadku. Rdzewienie jest najpowszechniejszym problemem w tym aucie.

Najczęściej serwisowane klasyki z lat 70.
1.) Citroën 2CV-6 (1970-1990)
2.) Land Rover Series III (1971-1983)
3.) Volkswagen Transporter T2 (1971-1976)
4.) Alfa Romeo Alfetta (1978-1981)
5.) Volkswagen Transporter T3 (1979-1983)
6.) Volkswagen 1300 (1976-1979)
7.) MG Midget (1975-1980)
8.) MG MGB (1978-1980)
9.) Volkswagen 1200 (1970-1976)
10.) Triumph Spitfire (1974-1980)

Okrzyknięty "francuskim samochodem dla ludu” przez "Automobile Magazine”, Citroën 2CV-6 jest najczęściej widywanym w warsztatach autem z lat 70. Ten pojazd dostał tylne światła od Citroëna Ami i był ostatnim modelem z ławką do siedzenia z przodu.

Najstarszy samochód dostawczy serwisowany z użyciem danych Autodata w ciągu ostatnich 12 miesięcy również pochodził z tej dekady: Volkswagen Transporter T2b. Słynny „ogórek” początkowo został skonstruowany na bazie tego samego silnika 1100 co Volkswagen Beetle i dopiero później wyposażono go w model 1200.

Najczęściej serwisowane klasyki z lat 80.
1.) Mazda MX-5 (1989-1993)
2.) Volkswagen Transporter T3 (1982-1990)
3.) Volvo 240 (1989-1993)
4.) Volkswagen Transporter T3 (1984-1990)
5.) Volvo 740 (1989-1990)
6.) Toyota Hilux (1988-1997)
7.) Peugeot 205 XUD7 (1983-1986)
8.) Volkswagen Golf II (1987-1991)
9.) Toyota Landcruiser (1988-1995)
10.) Mercedes-Benz 190 (1989-1993)

Mazda MX-5
Mazda MX-5
Mazda MX-5 pierwszej generacji była najczęściej serwisowanym autem z lat 80. Okrzyknięta przez „Car and Driver” nowoczesną inkarnacją auta sportowego, Mazda MX-5 pojawiła się na liście „10 najlepszych samochodów” tego magazynu aż 19 razy na przestrzeni lat. Produkcja sięgnęła jednego miliona egzemplarzy w 2016 roku, chociaż już kilkanaście lat wcześniej MX-5 został wpisany do Księgi rekordów Guinnessa jako najlepiej sprzedający się dwuosobowy kabriolet sportowy.

Volkswagen Transporter T3 z 1982 roku był najczęściej serwisowanym samochodem dostawczym z lat 80. T3 sprzed 1983 roku był chłodzony powietrzem i miał charakterystyczne reflektory przednie wcześniejszych modeli Transporterów. Należał też do ostatniej generacji volkswagenów z silnikiem z tyłu.

Najczęściej serwisowane klasyki z lat 90.
1.) Volkswagen Transporter T4 (1990-1997)
2.) Opel/Vauxhall Astra-G (1998-2000)
3.) Volvo 940 (1995-1998)
4.) Mercedes-Benz SLK (1996-2000)
5.) Toyota Corolla (1997-2000)
6.) Nissan Micra (1992-2000)
7.) Land Rover Defender (1994-1999)
8.) Volvo 850 (1993-1997)
9.) Land Rover Discovery II (1999-2000)
10.) Mitsubishi Shogun/Pajero/Montero (1994-2000)

Volkswagen Transporter T4 zdecydowanie wyprzedził większość pojazdów jako najczęściej serwisowany samochód sprzed 2000 roku – warsztaty skorzystały z jego danych technicznych niemal 14 tysięcy razy w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ten model ma wierną grupę fanów, którzy uwielbiają go za jego wszechstronność. Cieszy się też dużą popularnością jako kamper i jest produkowany już od 14 lat. T4 jest pierwszym modelem Volkswagena z montowanym z przodu silnikiem chłodzonym wodą.

Pięć najczęściej serwisowanych marek pojazdów sprzed 2000 roku to:
1.) Volkswagen
2.) Volvo
3.) Toyota
4.) Mercedes-Benz
5.) Opel/Vauxhall



Nowa moda na klasyki. Te są najpopularniejsze - GALERIA ZDJĘĆ

Nowa moda na klasyki. Te są najpopularniejszeNowa moda na klasyki. Te są najpopularniejszeNowa moda na klasyki. Te są najpopularniejszeNowa moda na klasyki. Te są najpopularniejsze

Zobacz także

Mechanicy czekają na wiosnę

Mechanicy czekają na wiosnę 2021-02-12

Wiosenne miesiące 2021 roku, bardziej niż jakiekolwiek inne, mają szansę stać się głównym okresem wzmożonej pracy dla mechaników w związku z kilkoma nakładającymi się czynnikami, które spowodują wzrost ruchu w warsztatach.Dane z UE i EFTA...
Te auta najczęściej goszczą w polskich warsztatach

Te auta najczęściej goszczą w polskich warsztatach 2021-01-20

Prezentujemy wyniki corocznego rankingu producenta oprogramowania warsztatowego. Które samochody najczęściej pojawiały się u polskich mechaników w roku 2020?
Oto najczęściej naprawiane auta w Polsce!

Oto najczęściej naprawiane auta w Polsce! 2019-01-03

Autodata - jeden z wiodących dostawców informacji technicznych w branży motoryzacyjnej – opublikował raport najczęściej serwisowanych pojazdów w 2018 roku. W Polsce najczęściej serwisowanym samochodem po raz kolejny okazał się Opel Astra H. Drugą...
Najczęściej naprawiane auta w Polsce!

Najczęściej naprawiane auta w Polsce! 2018-01-05

Słowo „autodata” znane jest chyba każdemu mechanikowi w Europie. Firma jest liderem w dziedzinie oprogramowania zapewniającego dostęp do szczegółowej wiedzy technicznej dotyczącej budowy i serwisowania poszczególnych modeli pojazdów. Jej –...
Hradecka V8 cz. I

Hradecka V8 cz. I 2017-08-21

W weekend (19-20 lipca) w czeskich Hradec Kralove i Stribrny Rybnik odbywał się jeden z największych w tej części Europy zlotów amerykańskich samochodów – Hradecka V8. Na imprezie nie mogło zabraknąć zaprzyjaźnionego z naszą redakcją speca od...
PRL-u wspomnień czar

PRL-u wspomnień czar 2017-08-17

W Polsce coraz większą popularnością cieszą sie klasyki z okresu PRL. Zlot takich aut odbył się niedawno w Żarowie na Dolnym Śląsku. Zaprasdzamy do galerii zdjęć. Jej autorem jest - zaprzyjaźniony z naszą redakcją - pasjonat klasycznych...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS