Toyota poszerza gamę nadwoziową nowej Corolli o sedana.
Najnowsze wcielenie Corolli to już 12. generacja tego kompaktowego modelu. Przypomnijmy, że hatchbacka pokazano na salonie w Genewie w marcu 2018 roku, zaskakująco rezygnując ze stosowania nazwy Auris i zastępując ją właśnie Corollą. Na salonie w Paryżu w październiku pokazano z kolei kombi o nazwie Corolla Touring Sports.
Toyota Corolla Sedan
Toyota Corolla to najchętniej kupowany samochód na świecie, dostępny w ponad 150 krajach. To także najpopularniejszy model w historii motoryzacji – od swojego debiutu w 1966 roku osiągnął łączną sprzedaż ponad 46 milionów egzemplarzy.
Podobnie jak pozostałe wersje, sedan został oparty na modułowej platformie TNGA. Co zaskakujące, w sedanie różnice stylistyczne nie sprowadzają się wyłącznie do tylnej części nadwozia - zmieniono również nieco przód samochodu, podkreślając dwupoziomową krawędź błotnika po obu stronach grilla. Wąski górny grill został przedłużony pełnymi reflektorami LED ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej.
W tylnej części nadwozia charakterystyczne światła sedana są podkreślone chromowanym zdobieniem. Zarówno z przodu, jak i z tyłu reflektory otrzymują nowoczesne wykończenie w postaci listwy LED.
Toyota Corolla Sedan
Corolla Sedan ma takie samo wnętrze jak hatchback i Touring Sports. W porównaniu do hatchbacka sedan (podobnie jak kombi) ma wydłużony rozstaw osi (270 cm), dzięki czemu pasażerowie z tyłu mają więcej miejsca na nogi.
Ciekawe rozwiązania technologiczne we wnętrzu to m.in. bezprzewodowa ładowarka do telefonu, czy zestaw wyświetlaczy z 8-calowym ekranem dotykowym systemu multimedialnego, 7-calowym ekranem informacyjnym oraz 10-calowym kolorowym wyświetlaczem Head-up Display.
Platforma GA-C z serii TNGA daje projektantom większą niż dotychczas swobodę, dlatego różnice w designie Corolli Sedan, hatchback i Touring Sports są większe niż miało to miejsce w przypadku wcześniejszych modeli dostępnych z kilkoma rodzajami nadwozia.
Toyota Corolla Sedan
Ponadto technologia TNGA ma zapewniać lepsze wrażenia z jazdy. Niżej położony środek ciężkości, o 60% sztywniejsze nadwozie i zawieszenie wielowahaczowe w standardzie przyczyniają się do tego, że samochód jest stabilny i pewnie się prowadzi, zapewniając przy tym wysoki komfort jazdy na nierównościach.
Nowa Toytoa Corolla Sedan będzie dostępna z dwoma napędami. Układ hybrydowy z silnikiem benzynowym 1.8 generuje 122 KM (nie ma możliwości ładowania z gniazdka), natomiast benzynowa jednostka 1.6 ma moc 132 KM. Jednostka ta jest dostępna z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub z bezstopniową automatyczną przekładnią CVT.
Toyota Corolla Sedan
Nowa Corolla Sedan jest standardowo wyposażona w systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense najnowszej, drugiej generacji. Pakiet obejmuje rozbudowaną wersję systemu zapobiegania zderzeniom z poprzedzającym samochodem (PCS) z funkcją wykrywania pieszych w dzień i w nocy oraz wykrywania rowerzystów przy świetle dnia, inteligentny aktywny tempomat (IACC), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), system rozpoznawania znaków drogowych o większej liczbie funkcji (RSA) oraz system automatycznego przełączania między światłami mijania i drogowymi (AHB).
Do pakietu dołącza także asystent pasa ruchu (LTA). Można go uruchomić, kiedy włączony jest aktywny tempomat. System kontroluje tor jazdy delikatnymi ingerencjami w położenie kierownicy, tak by auto poruszało się pośrodku pasa ruchu, nawet na łukach drogi.
Corolla Sedan w europejskiej specyfikacji będzie produkowana w fabryce Toyoty w Turcji. Model trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2019 roku.