W tym roku Toyota wprowadzi na rynek pierwszy samochód zbudowany na całkowicie nowej płycie podłogowej o nazwie Toyota New Global Architecture (TNGA).
Prace nad tym rozwiązaniem trwały już od kilku lat. Nowa płyta ma modularną budowę i nadaje się do stosowania w samochodach osobowych i crossoverach, z napędem na przód, tył lub wszystkie koła, niezależnie od wielkości auta.
Platforma TNGA cechuje się znacznym zwiększeniem sztywności nadwozia - od 30 do 65 proc w zależności od modelu. To oznacza lepsze właściwości jezdne oraz lepszy poziom ochrony podczas zderzenia.
Nowa płyta jest przystosowana do stosowania całkowicie nowych jednostek napędowych, które również opracowywano w ostatnich latach. Szczegółów jeszcze nie znamy, ale wiadomo, że mają one być osadzone niżej oraz cechować się znacznie niższym zużyciem paliwa (średnio o 25 proc.) oraz większą mocą (średnio o 15 proc.) w stosunku do silników stosowanych przez Toyotę obecnie.
Toyota New Global Architecture (TNGA)
Niższe osadzenie silników przekłada się na obniżenie środka ciężkości samochodu, a to daje nowe możliwości projektantom (niżej poprowadzona linia maski, a więc bardziej dynamiczny wygląd) oraz poprawia właściwości jezdne.
Nowa platforma została przystosowana również do napędu hybrydowego, przy czym będzie jego nowa wersja. Dzięki zastosowaniu mniejszych silników elektrycznych, inwertera i baterii napęd ten ma być bardziej efektywny, co oznacza, że zużycie paliwa będzie mniejsze niż obecnie - średnio o 15 proc.
Pierwszy samochód oparty o płytę TNGA i z nowymi jednostkami napędowymi zadebiutuje już w tym roku, będzie to przednionapędowe auto segmentu D (raczej nie chodzi o Avensis, który właśnie przeszedł głęboki lifting). Następnie pojawią się kolejne modele: samochód kompaktowy i auto segmentu E (oba z przednim napędem) oraz samochody tylnonapędowe.
Toyota podkreśla, że dzięki opracowaniu platformy TNGA nie tylko poprawią się właściwości jezdne, ale również spadnie czas opracowywania nowych model przy jednoczesnej redukcji kosztów.
Do 2020 roku połowa sprzedawanych na całym świecie samochodów Toyoty ma być zbudowana na płycie TNGA.