Volvo zaprezentowało model V60 w uterenowionej wersji Cross Country.
Volvo V60 Cross Country
Historia Cross Country u Volvo sięga roku 1997. Wówczas debiutował model V70 Cross Country, który wkrótce wyewoluował w XC70. Wówczas był to niemal samochód terenowy, z podniesionym zawieszeniem i prawdziwym napędem na cztery koła.
Dziś już takie samochody nie są potrzebne. Wersje "uterenowione" charakteryzują się podniesionym zawieszeniem i bardziej agresywną stylizacją. Samochody tego typu chętnie kupowane są przez... starsze osoby, którym - przy wyższym zawieszeniu - łatwiej jest zająć pozycję za kierownicą.
Volvo V60 Cross Country
W Volvo V60 Cross Country zawieszenie podniesiono aż o 6,5 cm. O tyle samo zwiększył się również prześwit. W samochodzie można zastosować koła 18- i 19-calowe z oponami o nieco większym profilu niż w klasycznym V60. Z kolei zawieszenie ma stanowić kompromis między sportowymi właściwościami potrzebnymi podczas jazdy na nawierzchniach utwardzonych a komfortem, który przyda się po zjechaniu z asfaltu.
Zmiany stylistyczne w V60 Cross Country nie są duże. Pojawiły się nowe zderzaki, ochronne osłony pod silnikiem i tylnym zderzakiem oraz na progach drzwi.
Volvo V60 Cross Country
A napęd? Na szczęście Volvo V60 Cross Country będzie dostępne również z napędem wszystkich kół. Takie rozwiązanie znajdziemy m.in w samochodach z pięciocylindrowym silnikiem o mocy 250 KM (jednostka ta jest dostępna w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów) oraz pięciocylindrowym dieslem D4. Natomiast V60 Drive-E oraz z silnikami benzynowymi czterocylindrowymi będą oferowane wyłącznie z napędem na przednią oś.
Volvo zakłada, że V60 Cross Country będzie dobrze sprzedawało się głównie na rynku amerykańskim. Stąd premiera tego pojazdu odbędzie się na rozpoczynającym się w drugiej połowie listopada salonie w Los Angeles. Zaraz po premierze rozpocznie się sprzedaż w USA i Kanadzie. Reszta świata, w tym Europa, będzie musiała poczekać na V60 Cross Country do początku przyszłego roku.