chceauto.pl
x
Zmiany w modelach Volvo plug-in

Zmiany w modelach Volvo plug-in

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2022-01-27
Volvo zmodernizowało swoje modele z napędem typu plug-in. Samochody tego typu stanowią 44% udziału w sprzedaży marki w Europie. Teraz firma dokonała głębokiej modernizacji technologicznej tych aut. Wszystkie modele PHEV serii 60 i 90 otrzymały powiększoną o 60% pojemność użyteczną akumulatorów trakcyjnych oraz znacznie mocniejsze silniki elektryczne. Tym samym poprawiono ich osiągi, wydłużono zasięg jazdy na samym prądzie i obniżono zużycie paliwa. Ale to nie koniec zmian. Oto one.

Kluczowe zmiany w większości modeli

Nowa zmiana dotyczy wszystkich hybryd ładowanych z gniazdka bazujących na platformie SPA. Są to Volvo S60, S90, V60, V90, XC60 i XC90 – zarówno w odmianach T6 Recharge jak i T8 Recharge. Te samochody otrzymały akumulatory trakcyjne o większej pojemności nominalnej (wzrost z 11,1 na 18,8 kWh). Tym samym wzrosła im pojemność użyteczna – z 9,1 na 14,9 kWh.

Volvo XC90 i Volvo XC60
Volvo XC90 i Volvo XC60
Naturalnym następstwem tej zmiany jest zwiększony dystans, jaki modele PHEV marki Volvo są w stanie pokonać w trybie elektrycznym. Zasięg wynosi teraz - w zależności od modelu - od 68 do 91 km (wg cyklu WLTP).

Tylną oś napędza silnik elektryczny, którego moc podniesiono o 65% – z 87 na 145 KM. Wzrosła też wartość osiąganego przez niego momentu obrotowego z 240 na 309 Nm. W układzie napędowym pojawił się zintegrowany generator rozruchowy o mocy 40 kW, który pozwolił wyeliminować mechaniczną sprężarkę z silnika spalinowego. Ten generator sprawia, że samochód sprawnie rusza, a przełączanie napędu z elektrycznego na spalinowy następuje niemal niezauważalnie.

Inne usprawnienia

Ponadto poprawiono pracę układu AWD, oraz zwiększono dopuszczalną masę ciągniętej przyczepy o 100 kg. Silnik elektryczny może teraz samodzielnie napędzać pojazd aż do 140 km/h (wcześniej do 120 – 125 km/h).

Znacząco poprawiono dynamikę jazdy podczas jazdy na samym silniku elektrycznym. Mocniejszy silnik elektryczny potrafi też skuteczniej wyhamować pojazd podczas funkcji odzyskiwania energii.

Do modeli XC60, S90 i V90 dodano też funkcję One Pedal Drive. Po wybraniu tego trybu, wystarczy puścić pedał gazu, by samochód całkowicie się zatrzymał. Nagrzewnica paliwowa została zastąpiona klimatyzacją wysokonapięciową (HVCH 5 kW). Teraz podczas jazdy na prądzie hybryda w ogóle nie zużywa paliwa i nawet z zamkniętym garażu podczas ładowania można ogrzać kabinę, zostawiając sobie więcej energii do jazdy na prądzie. Silniki spalinowe mają moc 253 KM (350 Nm) w odmianie T6 i 310 KM (400 Nm) w odmianie T8.

Większy zasięg, lepsze przyspieszenie

Poprzednia generacja modelu V60 T8 w trybie Pure (wyłącznie na prądzie) przyspieszała od 0 do 80 km/h w około 13-14 sekund. Dzięki zastosowaniu mocniejszego silnika elektrycznego ten czas skrócono do 8,5 sekundy. Samochody zyskały również na dynamice, gdy silnik elektryczny i spalinowy pracują razem. To szczególnie widać w przypadku modeli XC60 i XC90.

Oto dane przyspieszenia od 0 do 100 km/h oraz ich zasięg na prądzie w podziale na modele. W nawiasach podane są wartości dla tych samych modeli sprzed modernizacji:

Volvo XC90 T8 Recharge – 310 + 145 KM: 5,4 s (5,8 s)
Volvo XC60 T8 Recharge – 310 + 145 KM: 4,9 s (5,5 s)
Volvo XC60 T6 Recharge – 253 + 145 KM: 5,7 s (5,9 s)
Volvo V90 T8 Recharge – 310 + 145 KM: 4,8 s (5,2 s)
Volvo V90 T6 Recharge – 253 + 145 KM: 5,5 s (5,5 s)
Volvo S90 T8 Recharge – 310 + 145 KM: 4,6 s (5,1 s)
Volvo V60 T8 Recharge – 310 + 145 KM: 4,6 s (4,9 s)
Volvo V60 T6 Recharge – 253 + 145 KM: 5,4 s (5,4 s)
Volvo S60 T8 Recharge – 310 + 145 KM: 4,6 s (4,6 s)
Volvo S60 T6 Recharge – 253 + 145 KM: 5,3 s (5,3 s)

Zasięg w trybie Pure, gdy pojazd korzysta wyłącznie z silnika elektrycznego w przypadku modelu S60 T6 i T8 wzrósł z 56 do 91 km, w modelach V60 T6 i T8 – z 55 do 88 km. W S90 – z 60 do 90 km, w V90 – z 58 do 87 km. W modelach SUV te wartości wzrosły z 53 do 79 km dla modelu XC60 i z 50 do 68 km w przypadku modelu XC90. Emisje CO2 na 1 km mieszczą się w zakresie od 18 do 20 g dla modeli S60, V60, S90 i V90. Model XC60 legitymuje się wartością 24g CO2/km, a model XC90 – 29 CO2/km.

Ceny bez większych zmian

Oto ceny kilku najpopularniejszych modeli hybrydowych gamy Volvo Recharge:

V60 T6 Recharge – od 231 900 zł
XC60 T6 Recharge – od 249 900 zł
S90 T8 Recharge – od 299 900 zł
XC90 T8 Recharge – od 353 900 zł

Zmiany w modelach Volvo plug-in - GALERIA ZDJĘĆ

Zmiany w modelach Volvo plug-inZmiany w modelach Volvo plug-in

Zobacz także

Volvo XC90 po liftingu. Drugim w 10 lat

Volvo XC90 po liftingu. Drugim w 10 lat 2024-09-10

Aż trudno w to uwierzyć, ale Volvo XC90, które debiutowało w 2002 roku, w całej swojej 22-letniej historii miało zaledwie dwie generacje. Pierwszą produkowano do 2014 roku, a więc 12 lat. Druga na rynku jest już 10 lat i również nie widać końca...
Volvo XC90 B5 - udowadnia, że Diesle wciąż mają rację bytu

Volvo XC90 B5 - udowadnia, że Diesle wciąż mają rację bytu 2022-12-13

Druga, czyli najnowsza, generacja Volvo XC90 wprowadzona została na rynek w 2014 roku i od tego momentu wizualnie przeszła tylko delikatne odświeżenie w 2019 roku. Model stał się jednym z głównych filarów sprzedaży szwedzkiego producenta i przekonał...
Prawie co drugie nowe Volvo w UE ma wtycznkę!

Prawie co drugie nowe Volvo w UE ma wtycznkę! 2021-05-04

W kwietniu bieżącego roku Volvo Cars sprzedało na świecie łącznie 62 724 samochody. Dla porównania w kwietniu 2020, ze względu na koronawirusa, sprzedaż wyniosła jedynie 31 760 aut. Pomijając "odmrożenie" gospodarcze, głównym motorem tegorocznego...
Volvo XC60 po modernizacji

Volvo XC60 po modernizacji 2021-03-11

Volvo zmodernizowało model XC60. Przede wszystkim wprowadzono nowy pokładowy system operacyjny, zawierający wbudowane usługi i aplikacje Google, oparty na systemie Android Automotive OS. Najważniejsze elementy tego pakietu to obecność Asystenta Google,...
Volvo S90 i V90 po liftingu

Volvo S90 i V90 po liftingu 2020-02-21

Szwedzi odświeżają wygląd topowych S90 i V90. Co zmieniło się w pierwszych sprzedawanych w Europie limuzynach segmentu premium "made in China"?Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, projektanci wprowadzili szereg udoskonaleń zarówno z przodu, jak i z...
Produkcyjne autonomiczne Volvo XC90!

Produkcyjne autonomiczne Volvo XC90! 2019-06-12

W 2016 roku Volvo i Uber podjęły współpracę, której celem miało być opracowanie samochodów całkowicie autonomicznych. Takich, które będzie można wynająć za pomocą aplikacji, ale których nie trzeba będzie prowadzić.W ramach umowy Szwedzi...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS