chceauto.pl
x
Volvo XC90 po liftingu. Drugim w 10 lat

Volvo XC90 po liftingu. Drugim w 10 lat

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2024-09-10

Aż trudno w to uwierzyć, ale Volvo XC90, które debiutowało w 2002 roku, w całej swojej 22-letniej historii miało zaledwie dwie generacje. Pierwszą produkowano do 2014 roku, a więc 12 lat. Druga na rynku jest już 10 lat i również nie widać końca produkcji. Przeciwnie, model ten został poddany właśnie liftingowi.

  1. Volvo XC90 po liftingu. Nadwozie
  2. Volvo XC90 po liftingu. Wnętrze
  3. Volvo XC90 po liftingu. Silniki
  4. Volvo XC90 po liftingu. Ceny i premiera rynkowa

Volvo XC90 po liftingu. Nadwozie

To już modernizacja drugiej generacji XC90. Pierwszą przeprowadzono w 2019 roku, wówczas pojawił się nowy grill i lakiery oraz zelektryfikowano silniki wysokoprężne, tworząc napęd typu mild hybrid. A co zmieniło się teraz?

Znów niewiele. Inne są zderzaki i osłona chłodnicy, a także maska. Nowe są również matrycowe reflektory, a także dostępne kolory, wzory felg i odrobinę inne błotniki. Z tyłu nie zmieniono nawet kształtu świateł, natomiast ich wnętrza nie są już chromowane, ale czarne.
Volvo XC90 po liftingu (2024)
Volvo XC90 po liftingu (2024)
XC90 po liftingu ma 495 cm długości, 193 cm szerokości i niemal 177 cm wysokości. Rozstaw osi oczywiście nadal wynosi 298,4 cm. Prześwit wynosi maksymalnie 21,6 cm.

Volvo XC90 po liftingu. Wnętrze

Więcej zmian znajdziemy w kabinie. Samochód otrzymał większy (11,2 cala) centralny ekran dotykowy o wyższej rozdzielczości. Nowy jest również sam system, który będzie także na bieżąco aktualizowany.

Deska rozdzielcza ma bardziej poziomy kształt niż wcześniej, zawiera panele dekoracyjne wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu i jest podzielona nowymi pionowymi nawiewami. Zmieniono oświetlenie.
Volvo XC90 po liftingu (2024)
Volvo XC90 po liftingu (2024)
Projektanci stworzyli dodatkową przestrzeń do przechowywania w konsoli środkowej, w tym dodatkowy uchwyt na kubek, a bezprzewodową ładowarkę do telefonu umieścili za tunelem środkowym, oddzielnie od głównego schowka.

Volvo XC90 po liftingu. Silniki

Volvo XC90 po liftingu jest dostępne tylko w trzech wersjach napędowych, w każdej bazą jest czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów. Wersja B5 AWD to hybryda typu mild o mocy systemowej 250 KM (360 Nm). Wyżej pozycjonowana jest odmiana B6, czyli kolejna hybryda typu mild, która generuje 300 KM i 420 Nm.

Gamę zamyka odmiana T8 eAWD. XC90 w tej wersji to hybryda plug-in o mocy systemowej 455 KM, która generuje 420 Nm z silnika spalinowego i 309 Nm - z elektrycznego. Taki samochód potrafi rozpędzić się do 100 km/h w 5,4 s.
Volvo XC90 po liftingu (2024)
Volvo XC90 po liftingu (2024)
Na pokładzie Volvo XC90 T8 eAWD znajduje się bateria o pojemności 14,7 kWh, którą można naładować w trzy godziny prądem przemiennym o mocy 6,4 kW. Zasięg w trybie elektrycznym ma sięgać 70 km.

W XC90 nie znajdziemy już silników Diesla. Ostatni egzemplarz tego modelu z dieslem pod maską powstał w marcu 2024 roku i był jednocześnie ostatnim Volvo w historii z tym typem napędu. Obecnie żadne Volvo nie jest już oferowane z silnikami wysokoprężnymi.
Volvo XC90 po liftingu (2024)
Volvo XC90 po liftingu (2024)

Volvo XC90 po liftingu. Ceny i premiera rynkowa

Volvo XC90 po liftingu można już zamawiać. Produkcja ma się rozpocząć pod koniec 2024 roku, zaraz po tym pierwsze auta pojawią się w salonach. Samochód po liftingu jest odrobinę droższy niż wcześniej. Ceny wersji B5 zaczynają się od 340 tys. zł, zaś hybrydy plug-in - od 390 tys. zł.

Volvo XC90 po liftingu. Drugim w 10 lat - GALERIA ZDJĘĆ

Volvo XC90 po liftingu. Drugim w 10 latVolvo XC90 po liftingu. Drugim w 10 latVolvo XC90 po liftingu. Drugim w 10 latVolvo XC90 po liftingu. Drugim w 10 latVolvo XC90 po liftingu. Drugim w 10 latVolvo XC90 po liftingu. Drugim w 10 latVolvo XC90 po liftingu. Drugim w 10 lat

Zobacz także

Volvo XC90 B5 - udowadnia, że Diesle wciąż mają rację bytu

Volvo XC90 B5 - udowadnia, że Diesle wciąż mają rację bytu 2022-12-13

Druga, czyli najnowsza, generacja Volvo XC90 wprowadzona została na rynek w 2014 roku i od tego momentu wizualnie przeszła tylko delikatne odświeżenie w 2019 roku. Model stał się jednym z głównych filarów sprzedaży szwedzkiego producenta i przekonał...
Zmiany w modelach Volvo plug-in

Zmiany w modelach Volvo plug-in 2022-01-27

Volvo zmodernizowało swoje modele z napędem typu plug-in. Samochody tego typu stanowią 44% udziału w sprzedaży marki w Europie. Teraz firma dokonała głębokiej modernizacji technologicznej tych aut. Wszystkie modele PHEV serii 60 i 90 otrzymały...
Produkcyjne autonomiczne Volvo XC90!

Produkcyjne autonomiczne Volvo XC90! 2019-06-12

W 2016 roku Volvo i Uber podjęły współpracę, której celem miało być opracowanie samochodów całkowicie autonomicznych. Takich, które będzie można wynająć za pomocą aplikacji, ale których nie trzeba będzie prowadzić.W ramach umowy Szwedzi...
Producenci podsumowują już pierwszy kwartał bieżącego roku

Producenci podsumowują już pierwszy kwartał bieżącego roku 2019-05-14

Producenci podsumowują już pierwszy kwartał bieżącego roku. Powody do radości może mieć np. Volvo. W kwietniu bieżącego roku sprzedaż szwedzkiej marki była wyższa o 7,4 proc. niż w kwietniu 2018. Sprzedaż w okresie styczeń-kwiecień 2019...
Volvo XC90 po modernizacji

Volvo XC90 po modernizacji 2019-02-24

Niewielkie modyfikacje na zewnątrz, spore zmiany pod maską – tak najkrócej można opisać lifting największego Volvo XC90. Wraz z rozpoczęciem nowego roku modelowego, wszystkie XC90 z silnikami Diesla otrzymają seryjny napęd typu mild-hybrid....
Dobry rok Volvo w Polsce

Dobry rok Volvo w Polsce 2019-02-11

W ubiegłym roku firma Volvo, szósty raz z rzędu, pobiło swój rekord sprzedaży w Polsce. W 2018 roku zarejestrowano w naszym kraju szwedzkich aut 10 447 aut, co oznacza 15 proc. wzrost w porównaniu do wyników z roku 2017 roku. Najchętniej wybieranym...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS