Aż trudno w to uwierzyć, ale Volvo XC90, które debiutowało w 2002 roku, w całej swojej 22-letniej historii miało zaledwie dwie generacje. Pierwszą produkowano do 2014 roku, a więc 12 lat. Druga na rynku jest już 10 lat i również nie widać końca produkcji. Przeciwnie, model ten został poddany właśnie liftingowi.
- Volvo XC90 po liftingu. Nadwozie
- Volvo XC90 po liftingu. Wnętrze
- Volvo XC90 po liftingu. Silniki
- Volvo XC90 po liftingu. Ceny i premiera rynkowa
Volvo XC90 po liftingu. Nadwozie
To już modernizacja drugiej generacji XC90. Pierwszą przeprowadzono w 2019 roku, wówczas pojawił się nowy grill i lakiery oraz zelektryfikowano silniki wysokoprężne, tworząc napęd typu mild hybrid. A co zmieniło się teraz?
Znów niewiele. Inne są zderzaki i osłona chłodnicy, a także maska. Nowe są również matrycowe reflektory, a także dostępne kolory, wzory felg i odrobinę inne błotniki. Z tyłu nie zmieniono nawet kształtu świateł, natomiast ich wnętrza nie są już chromowane, ale czarne.
Volvo XC90 po liftingu (2024)
XC90 po liftingu ma 495 cm długości, 193 cm szerokości i niemal 177 cm wysokości. Rozstaw osi oczywiście nadal wynosi 298,4 cm. Prześwit wynosi maksymalnie 21,6 cm.
Volvo XC90 po liftingu. Wnętrze
Więcej zmian znajdziemy w kabinie. Samochód otrzymał większy (11,2 cala) centralny ekran dotykowy o wyższej rozdzielczości. Nowy jest również sam system, który będzie także na bieżąco aktualizowany.
Deska rozdzielcza ma bardziej poziomy kształt niż wcześniej, zawiera panele dekoracyjne wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu i jest podzielona nowymi pionowymi nawiewami. Zmieniono oświetlenie.
Volvo XC90 po liftingu (2024)
Projektanci stworzyli dodatkową przestrzeń do przechowywania w konsoli środkowej, w tym dodatkowy uchwyt na kubek, a bezprzewodową ładowarkę do telefonu umieścili za tunelem środkowym, oddzielnie od głównego schowka.
Volvo XC90 po liftingu. Silniki
Volvo XC90 po liftingu jest dostępne tylko w trzech wersjach napędowych, w każdej bazą jest czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów. Wersja B5 AWD to hybryda typu mild o mocy systemowej 250 KM (360 Nm). Wyżej pozycjonowana jest odmiana B6, czyli kolejna hybryda typu mild, która generuje 300 KM i 420 Nm.
Gamę zamyka odmiana T8 eAWD. XC90 w tej wersji to hybryda plug-in o mocy systemowej 455 KM, która generuje 420 Nm z silnika spalinowego i 309 Nm - z elektrycznego. Taki samochód potrafi rozpędzić się do 100 km/h w 5,4 s.
Volvo XC90 po liftingu (2024)
Na pokładzie Volvo XC90 T8 eAWD znajduje się bateria o pojemności 14,7 kWh, którą można naładować w trzy godziny prądem przemiennym o mocy 6,4 kW. Zasięg w trybie elektrycznym ma sięgać 70 km.
W XC90 nie znajdziemy już silników Diesla. Ostatni egzemplarz tego modelu z dieslem pod maską powstał w marcu 2024 roku i był jednocześnie ostatnim Volvo w historii z tym typem napędu. Obecnie żadne Volvo nie jest już oferowane z silnikami wysokoprężnymi.
Volvo XC90 po liftingu (2024)
Volvo XC90 po liftingu. Ceny i premiera rynkowa
Volvo XC90 po liftingu można już zamawiać. Produkcja ma się rozpocząć pod koniec 2024 roku, zaraz po tym pierwsze auta pojawią się w salonach. Samochód po liftingu jest odrobinę droższy niż wcześniej. Ceny wersji B5 zaczynają się od 340 tys. zł, zaś hybrydy plug-in - od 390 tys. zł.