Producenci podsumowują już pierwszy kwartał bieżącego roku. Powody do radości może mieć np. Volvo. W kwietniu bieżącego roku sprzedaż szwedzkiej marki była wyższa o 7,4 proc. niż w kwietniu 2018. Sprzedaż w okresie styczeń-kwiecień 2019 wzrosła o blisko 9 proc., a wzrost sprzedaży w Polsce wyniósł ponad 19 proc!
W kwietniu na całym świecie sprzedano 56 535 aut marki Volvo. Wszystkie kluczowe regiony: USA, Chiny i Europa odnotowały wzrosty. Od początku roku do końca kwietnia sprzedano 217 855 osobowych Volvo. Po raz kolejny wzrost sprzedaży jest zasługą trzech SUV-ów: XC60, XC40 i XC90. Swoją cegiełkę dołożyły także nowe modele V60 i S60. Ten ostatni model właśnie trafił do Europy.
Największe wzrosty sprzedaży wciąż widać w Państwie Środka. W kwietniu sprzedano tam 12 192 samochody, czyli o 16,8 proc. więcej niż w kwietniu 2018. Bestsellerami marki w Chinach są modele XC60 i S90. W Europie sprzedaż w kwietniu wzrosła o 6,1 proc. osiągając poziom 27 963 aut. Tutaj najbardziej pożądanymi modelami były: XC40, XC60 i V60. W USA kwiecień zakończył się marginalnym wzrostem (0,4 proc.). W kwietniu sprzedano za oceanem 8367 aut. Amerykanie najchętniej wybierali modele: XC90 i XC60.
Dobre sygnały płyną także z Polski. W ciągu czterech pierwszych miesięcy bieżącego roku sprzedano w Polsce 4438 aut (dane bazujące na rejestracjach), co oznacza 19,1 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2018.
W Europie sprzedaż po czterech miesiącach wzrosła o 8,1 proc., w Chinach o 7,3 proc., w USA o 7,1 proc., a średnio na całym świecie – o 8,9 proc.