Niewielkie modyfikacje na zewnątrz, spore zmiany pod maską – tak najkrócej można opisać lifting największego Volvo XC90. Wraz z rozpoczęciem nowego roku modelowego, wszystkie XC90 z silnikami Diesla otrzymają seryjny napęd typu mild-hybrid.
Volvo XC90
Stylistyczne zmiany Volvo XC90 są minimalne. Auto otrzymało nowy grill, a do tego w ofercie pojawią się nowe wzory felgi dodatkowe barwy lakierów. Efekt kuracji odświeżającej widać najmocniej we wnętrzu oraz... pod maską.
Zauważalna zmiana zajdzie także na... klapie bagażnika wersji z silnikami Diesla. Zniknie oznaczenie D5, a pojawi się B5. Oznacza ono silnik Diesla wspomaganego niewielkim silnikiem elektrycznym, czyli układ typu mild hybrid.
Volvo XC90
Obecna generacja XC90 trafiła do salonów w 2015 roku. Samochód był dla szwedzkiej marki prawdziwą rewolucją. Bazujący na własnej, opracowanej w ramach koncernu, platformie podłogowej, wykorzystujący własne zespoły napędowe i technologie bezpieczeństwa, model XC90 stanowił początek operacyjnego i finansowego odmłodzenia Volvo.
XC90 otworzyło także nowy rozdział designu Volvo z charakterystycznym wzorem lamp a la "Młot Thora" oraz "pływającym grillem". Od strony technologicznej XC90 utorował drogę wszystkim pozostałym modelom Volvo serii 60 i 90, które dzielą z nim platformę podłogową SPA i rozwiązania mechaniczne i elektroniczne.
Volvo XC90
W ciągu czterech lat samochód udoskonalano, zmieniając moc silników i rozwijając systemy bezpieczeństwa i funkcje connectivity. W efekcie do tej pory na całym świecie ten duży SUV przekonał do siebie ponad 320 000 nabywców.
Od roku modelowego 2020 do oferty dołączy wersja sześciomiejscowa o układzie siedzeń typu 2+2+2. W sprzedaży pozostaną dotychczasowe modele pięcio- i siedmiomiejscowe, a także czteroosobowy, luksusowy wariant Excellence. Oprócz tapicerek skórzanych, klienci będą mogli zamawiać także zupełnie nową tapicerkę wełnianą. W wersji R-Design będzie można zamówić kluczyk z wykończeniem a la włókno węglowe.
Volvo XC90
Volvo zapowiedziało, że w ciągu kilku lat wszystkie modele zostaną wyposażone w jakiś rodzaj napędu elektrycznego. Nie oznacza to wycofania się z silników spalinowych, lecz wprowadzanie różnych rodzajów wspomagających napędów elektrycznych.
Volvo oferuje już hybrydy typu plug-in. Teraz przyszedł czas na układy typu mild-hybrid wykorzystujące niewielki akumulator 48V ładowany wyłącznie za pomocą układu odzyskującego energię podczas hamowania. Jest on dużo lżejszy i tańszy od układów plug-in bazujących na akumulatorach 400V.
W układzie mild-hybrid Volvo silnik elektryczny będzie pełnił wyłącznie rolę wspomagającą, obniżając zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla.
Co ważne, nowa hybryda B5 będzie niewiele droższa od dotychczasowej wersji D5. XC90 będzie również dostępne jako B6.
Produkcja odświeżonego XC90 rozpocznie się w maju, ale samochód można zamawiać już teraz.