Na salonie motoryzacyjnym w Tokio zadebiutował Lexus RC. To zupełnie nowy model o nadwoziu typu coupe, który wkrótce poszerzy gamę pojazdów oferowanych przez japońskiego producenta.
Lexus RC
Zapowiedzią Lexusa RC było prototyp o nazwie LF-CC, który pokazano we wrześniu 2012 roku na salonie w Paryżu. Wersję produkcyjną zbudowano na płycie podłogowej modelu GS. Nie jest to jednak wersja coupe tego pojazdu, ale zupełnie nowy model, rozmiarami mieszczący się między IS-em a GS-em.
Lexus RC
Lexus RC ma 467 cm długości, 184 cm szerokości i 140 cm wysokości. Rozstaw osi to 273 cm. W stosunku do IS-a RC jest o 3 cm szerszy, aż 3,5 cm niższy, a jednocześnie ma o 7 cm krótszy rozstaw osi. Ten ostatni parametr nie jest wadą, biorąc pod uwagę, że porównujemy sedana z coupe. Przy czym wnętrze ma być na tyle obszerne, by dało się przewieźć cztery osoby.
Lexus RC
RC będzie dostępny w dwóch wersjach silnikowych. Lepsze osiągi oferuje RC350 napędzany jednostką V6 o pojemności 3,5 l o mocy 318 KM (przy 6400 obr/min). Moment obrotowy wynoszący maksymalnie 380 Nm (przy 4800 obr/min) trafia na koła za pośrednictwem ośmiostopniowej skrzyni sekwencyjnej Sport Directshift, która stosowana jest m.in. modelu IS-F.
Lexus RC
Druga wersja - co nie jest niespodzianką w przypadku Lexusa - to auto hybrydowe. Lexus RC400h jest napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,5 l, który wspomagany jest przez motor elektryczny. Moc silnika spalinowego to 178 KM, a całego układu hybrydowego - 229 KM. W tej wersji moment przekazywany jest za pomocą elektronicznie sterowanej skrzyni bezstopniowej (E-CVT), która umożliwia ręczną zmianę "przełożeń", symulując istnienie sześciu biegów.
Lexus RC
Niestety, japoński producent nie ujawnił jeszcze osiągów RC.
W zależności od rynku Lexus RC będzie dostępny zarówno z napędem na tylną oś, jak i na wszystkie koła. Czy wersje czteronapędowe trafią do Europy dowiemy się w przyszłym roku, gdy poznamy dokładną specyfikację Lexusa RC w wersji europejskiej.