Ford zaprezentował właśnie zmodernizowanego Transita Custom. Co zmieniło się w jednym z najpopularniejszych europejskich dostawczaków?
Chociaż na pierwszy rzut oka auto wygląda identycznie, jak poprzednik – to tylko pozory. Samochód otrzymał m.in. gruntownie przeprojektowane wnętrze. To jeden z niewielu pojazdów tego segmentu, w których kierowca poczuć się może jak w samochodzie osobowym. Inspiracją dla stylistów były kształty deski rozdzielczej nowego Forda Fiesty. Nie zapomniano jednak o – najważniejszej w tego typu aucie – funkcjonalności.
Ford Transit Custom
Z wyślą o kierowcach wykorzystujących kabinę Transita w roli mobilnego biura wygospodarowano liczne schowki. Pośród nich są trzy otwarte półki ulokowane na wierzchu deski rozdzielczej, mogące pomieścić podkładki pod dokumenty czy różnego rodzaju urządzenia mobilne, jak telefony komórkowe lub terminale płatnicze. W dolnej części wygospodarowano też pojemny schowek umożliwiający wygodne przechowywanie np. dokumentów w formacie A4.
W trosce o komfort zamontowano też składany uchwyt na kubek, ulokowany tuż poniżej lewarka zmiany biegów. Ten jest uzupełnieniem, znajdujących się na zewnętrznych krawędziach deski, uchwytów na kubki i dwulitrowe butelki. Topowe wersje otrzymały 8-calowy, dotykowym ekran z systemem SYNC3, który może być obsługiwany za pomocą gestów i głosu.
Zmodernizowany Transit Custom jest napędzany jest wysokoprężnym silnikiem z rodziny Ford EcoBlue, dostępnym w trzech wersjach mocy: jest w wersjach 105 KM, 130 KM i 170 KM,
Ford Transit Custom
Klienci mają do wyboru: dwie wysokości dachu, dwie opcje rozstawu osi (z DMC od 2,6 do 3,4 tony - ładowność do 1450 kg) oraz nadwozia van, kombi i van z podwójną kabiną. Samochód zamówić można również w wersji… sport! W takiej specyfikacji auto może się pochwalić najmocniejszym napędem (170 KM) i specjalnym pakietem stylistycznym. Standardem są wówczas podwójne paski na masce czy częściowo skórzana tapicerka. Ford Transit Custom Sport dostępny jest w ośmiu różnych wersjach nadwozia i układu siedzeń (w tym wersje van, kombi i o podwójnej kabinie, w wersji z krótkim i długim rozstawem osi).
Produkcja nowego Transita Custom rozpoczyna się pod koniec 2017 rok.