W polskich salonach Volkswagena można składać zamówienia na nowego Golfa. Samochód z silnikiem 1.0 TSI o mocy 85 KM kosztuje w wersji Trendline 66.990 zł
Odświeżonego Golfa rozpoznać można po zmienionej przedniej części nadwozia (z diodowymi światłami do jazdy dziennej) i po nowych elementach stylistycznych tyłu karoserii. Szczególnego wyrazu dodają mu w pełni LED-owe reflektory (dostępne za dopłatą), które zastępują reflektory ksenonowe. W najbogatszych wersjach wyposażeniowych LED-owe reflektory należą do standardu.
Volkswagen Golf po liftingu
W zmodernizowanym Golfie Volkswagen zastosował rozwiązania, które dotychczas stosowano w samochodach wyższych klas. Teraz w kompaktowym modelu dostępne są systemy asystujące takie jak wspomagający jazdę w korku Traffic Jam Assist (częściowo automatyczna jazda do prędkości 60 km/h), a także system rozpoznający pieszych, będący funkcją systemu awaryjnego hamowania o nazwie Front Assist. Nowe rozwiązania pojawiły się także w dziedzinie multimediów. Nowością w klasie samochodów kompaktowych jest możliwość sterowania gestami dostępna dla systemu informacyjno-rozrywkowego Discover Pro (z ekranem dotykowym o przekątnej 9,2 cala, przypominającym tablet). Wśród cyfrowych urządzeń na pokładzie nowego Golfa znajduje się ponadto, zastosowany po raz pierwszy w tym modelu, Active Info Display (w pełni cyfrowe wskaźniki zamiast analogowych).
Golf oraz Golf Variant oferowane są w wersjach wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline. Do wyposażenia Trendline, poza systemem multimedialnym Composition Colour i diodowymi lampami z tyłu, należą m.in. podwójne reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej w technice LED, klimatyzacja, system rozpoznawania zmęczenia kierowcy oraz system Start-Stop z układem odzyskiwania energii hamowania.
Od wersji wyposażenia Comfortline nowy Golf jest wyposażony w 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów, komfortowe siedzenia przednie, podłokietnik środkowy z przodu, Pakiet Chrom we wnętrzu oraz komputer pokładowy Premium i wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą.
Golf w wersji wyposażenia Highline, ma również reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, oświetlenie Ambiente, elementy dekoracyjne Highline we wnętrzu, sportowe fotele z przodu oraz aktywny tempomat (do 210 km/h) z automatyczną regulacją odległości i z funkcją Front Assist.
Volkswagen Golf po liftingu
Odpowiednie wyposażenie dobrano także do Golfa Alltracka, który ma szczególny charakter dzięki napędowi na cztery koła. Model ten wyposażono m.in. w podwyższone zawieszenie, 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów oraz osłonę silnika pod podwoziem. Wszystkie te elementy znajdują się w wyposażeniu seryjnym. Cena Golfa Alltracka 1.8 TSI (132 kW/180 KM) z dwusprzęgłową skrzynią (DSG) wynosi 121.390 zł.
Do seryjnego wyposażenia Golfa GTD należą m.in. sportowe zawieszenie, 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów i sportowe fotele z przodu. Poza tym, Golf GTD ma seryjnie takie elementy jak klimatyzacja Climatronic i LED-owe reflektory z funkcją statycznego doświetlania zakrętów. Ceny Golfa GTD z 2-litrowym silnikiem TDI o mocy 184 KM startują od 120.790 zł. Od 0 do 100 km/h Golf GTD przyspiesza w 7,5 s (wersja Variant – w 7,9 s) i zadowala się średnim zużyciem oleju napędowego wynoszącym jedynie 4,4 l/100 km (wersja Variant – 4,7 l/100 km).
Nowy Golf oferowany jest także z hybrydowym zespołem napędowym oraz jako samochód elektryczny. W wersji GTE, czyli jako hybryda typu plug-in, układ napędowy Golfa składa się z wydajnej, 150-konnej benzynowej jednostki napędowej 1.4 TSI i bezemisyjnego silnika elektrycznego o mocy 102 KM. Golf GTE seryjnie jest wyposażony w przekładnię DSG. W elektrycznym trybie jazdy Golf GTE ma zasięg do 50 km, natomiast całkowity zasięg samochodu wynosi aż 880 km.
Niebawem do oferty dołączą w pełni elektryczny Golf oraz GTI. W Polsce oferowana będzie tylko wersja GTI Performence z silnikiem, którego moc zwiększono do 245 KM.
Volkswagen Golf po liftingu
Nowy e-Golf, w porównaniu z poprzednikiem, ma większe moc i zasięg oraz bogatsze wyposażenie standardowe. Szczególnie ważne jest zwiększenie dystansu jaki może pokonać. Według normy New European Driving Cycle (NEDC) zasięg pojazdu wynosi 300 km. W nowym e-Golfie Volkswagen zastosował akumulatory litowo-jonowe o pojemności zwiększonej z 24,2 kWh do 35,8 kWh. Na stacji szybkiego ładowania (DC/40 kW) akumulatory można w ciągu 45 minut naładować do 80% pojemności. Korzystając z tzw. Wallboxa (AC/7,2 kW), na przykład w nocy lub podczas pobytu w pracy, akumulatory auta można naładować do pełnej pojemności w ciągu 4 godzin i 15 minut.
Volkswagen daje dużą możliwość personalizacji samochodów. W przypadku Golfa lista wyposażenia dodatkowego liczy kilkadziesiąt pozycji. Uwagę warto zwrócić na promocyjny Pakiet Business oferowany za 1 390 zł. Obejmuje on system Park Pilot z czujnikami parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją odległości na ekranie radia, system multimedialny Composition Media, autoalarm z niezależnym zasilaniem z funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu oraz pakiet Czujnik Deszczu, który zawiera czujnik deszczu, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, funkcje świateł – Coming/Leaving Home, czujnik zmierzchu i automatyczne włączanie świateł. Przy wyborze tego pakietu oszczędza się aż do 2 720 zł.