Fani Volkswagena odliczają dni do premiery odświeżonego Golfa VII generacji. Auto znajduje się właśnie na półmetku rynkowej kariery, a to oznacza, że przyszła pora na gruntowny lifting.
Firma z Wolfsburga postanowiła, że umili swoim klientom czekanie na premierę odświeżonego modelu. W tym celu Niemcy postanowili przypomnieć miłośnikom czterech kółek kilka ciekawostek z historii Golfa. Jakich?
Przypomniano chociażby, że to właśnie Golf jest najlepiej sprzedającym się w dziejach samochodem rodem z Europy. Od swojego rynkowego debiutu w 1974 roku model znalazł już ponad 32,5 mln nabywców. To o przeszło 11 mln klientów więcej, niż wynosił dotychczasowy rekord (21,5 mln) należący do Volkswagena Garbusa.
Rekordowa sprzedaż oznacza, że przez ostatnie 42 lata, każdego dnia – wliczając w to niedzielę i święta – fabryki Volkswagena opuszczało po 2120 Golfów!
Rekord ustanowiono już w niespełna dwa lata od debiutu pierwszej generacji. Niemcy świętowali wyprodukowanie milionowego Golfa w zaledwie 730 dni od uruchomienia produkcji!
Obecnie Golf budowany jest w pięciu zakładach produkcyjnych usytuowanych w Niemczech, Brazylii, Chinach i Meksyku. Siódma generacja oferowana jest na 155 światowych rynkach.
Volkswagen przypomniał również, że właścicielami Golfów były głowy państw i najwyżsi hierarchowie Kościoła Katolickiego. „Czwórką” jeździł np. papież Benedykt XVI. Poczciwa ”dwójka” była niegdyś własnością Angeli Merkel. Auto Benedykta zostało również najdroższym Golfem w historii. Samochód zlicytowany został w 2005 roku za rekordową kwotę 188 900 euro.
Dla równowagi – najmocniejszym kiedykolwiek zbudowanym przez niemiecką fabrykę Golfem – okazał się model V12-650 GTI. Auto powstało w 2007 roku w jednym egzemplarzu z okazji słynnego zlotu fanów Volkswagena nad jeziorem Wörthersee.