Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami na rozpoczętym właśnie salonie w Nowym Jorku Hyundai pokazał nową generację modelu Santa Fe.
To już trzecia generacja tego koreańskiego SUV-a. Samochód jest dłuższy i szerszy, ale jednocześnie niższy niż poprzednik. Stylistycznie nawiązuje do innych modeli marki, nietrudno dostrzec podobieństwa np. do ix35 czy ix55.
Nowy Hyundai Santa Fe
Nowy Hyundai Santa Fe będzie sprzedawany zarówno w Ameryce, jak i Europie. By spełnić oczekiwania obu grup konsumentów auto będzie oferowane w dwóch wersjach: krótszej, która zapewne będzie cieszyć się większym powodzeniem na Starym Kontynencie i dłuższej, którą wybierać będą Amerykanie. Krótszy Santa Fe ma 4,69 m długości, 1,88 szerokości i 1,68 m wysokości przy rozstawie osi 2,7 m. Wersja długa, oznaczona LWB (Long Wheel Base), która pomieści siedem osób ma wydłużony do 2,8 m rozstaw osi, a długość całego nadwozia wynosi 4,9 m. Szerokość i wysokość pozostały bez zmian.
Nowy Hyundai Santa Fe
By sprostać oczekiwaniem Europejczyków nowy model ma mieć bardziej bezpośredni układ kierowniczy oraz samopoziomujące tylne zawieszenie.
Oferta jednostek napędowych będzie całkiem szeroka, a dostępne silniki - dostosowane do potrzeb rynku. W USA Hyundai Santa Fe będzie dostępny wyłącznie z jednostkami benzynowymi: 2.4 GDI (z bezpośrednim wtryskiem paliwa) o mocy 190 KM, 2.0T, który dzięki doładowaniu dysponuje mocą 264 KM oraz 3.3V6 o mocy 290 KM.
Nowy Hyundai Santa Fe
W Europie nie będzie sprzedawany silnik turbo ani V6. W zamian pojawią się dwie jednostki wysokoprężne. Słabsza wersja ma 2.0 l pojemności, 150 KM mocy i 382 Nm momentu obrotowego. Parametry silnika mocniejszego to 2.2 l, 200 KM i 431 Nm. Jednostki napędowe będą współpracowały z manualnymi lub automatycznymi skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach. Przekażą one moment obrotowy na wszystkie cztery koła.
Nowy Hyundai Santa Fe pojawi się w europejskich salonach już latem tego roku. Ceny nie są jeszcze znane.