Mercedes zaprezentował dziś nową klasę C w wersji kombi. Auto trafić ma do salonów już we wrześniu. Co zmieniło się w stosunku do poprzedniej generacji popularnego pojazdu ze Stuttgartu?
W porównaniu z poprzednikiem - Mercedesem C typoszeregu W204 - nadwozie zdecydowanie urosło. Karoseria mierzy teraz dokładnie 470 cm długości i 181 cm szerokości. Oznacza to, że samochód jest aż o 10 cm dłuższy i 4 cm szerszy. Powody do radości mają również pasażerowie tylnej kanapy. Aż o 8 cm zwiększono rozstaw osi, który wynosi teraz 284 cm. To aż o 4 cm więcej, niż w przypadku pierwszej w historii klasy E - Mercedesa W124!
Nowy Mercedes C Estate
Podobnie jak w nowych generacjach klasy E i S inżynierowie zdecydowali się na szeroką skalę wykorzystać do budowy auta stopy aluminium. Z metalu tego wykonano aż 49 procent całkowitej konstrukcji karoserii. Dzięki temu, w stosunku do poprzednika, samochód "schudł" aż o 64 kg. Wykorzystanie do budowy paneli nadwozia aluminium pozwala też sądzić, że - w przeciwieństwie do wcześniejszych generacji - w przyszłości samochód nie powinien mieć problemów z rdzą.
Nowa klasa C Estate może się pochwalić bagażnikiem o pojemności 490 litrów. Po złożeniu oparć tylnej kanapy (w stosunku 40:20:40) uzyskuje się przestrzeń zdolną pomieścić pakunki o objętości do 1500 l.
Nowy Mercedes C Estate
Tak samo, jak w przypadku sedana, samochody będzie można zamówić w dwóch wersjach stylistycznych - Sport (gwiazda umieszczona wyłącznie na osłonie chłodnicy) i Exclusive (z tradycyjną gwiazdą na masce). Do wyboru będą też dwa typy zawieszeń - klasyczne oraz usportowione. W tym ostatnim, po raz pierwszy w historii klasy C, zastosowano układ pneumatyczny. Absolutną nowością na liście wyposażenia Mercedesa C Estate jest również wyświetlacz HUD.
Paleta oferowanych jednostek napędowych jest bardzo szeroka i obejmuje silniki o mocach od 115 KM do 333 KM. Klienci będą mogli wybierać pomiędzy czterema silnikami wysokoprężnymi (zakres mocy od 115 KM do 204 KM) i silnikami o zapłonie iskrowym rozwijającymi od 155 KM do 333 KM. Wszystkie diesle to konstrukcje czterocylindrowe. Wśród jednostek benzynowych znajdziemy jedną konstrukcję sześciocylindrową.
Nowy Mercedes C Estate
Cenniki zamykać będą najpewniej dwie odmiany z napędem hybrydowym - C300 BlueTec Hybrid i C350 Hybrid. Pierwszy model wyposażony jest w wysokoprężny silnik o mocy 204 KM i wspomagający, elektryczny motor trakcyjny rozwijający 27 KM. Odmiana C 350 Hybrid napędzana będzie silnikiem benzynowym o mocy 212 KM, który może być wspomagany elektrycznym motorem trakcyjnym o mocy 68 KM. W tej wersji auto będzie można doładowywać bezpośrednio z domowej sieci elektrycznej.