W poniedziałek rano z taśmy produkcyjnej zakładu Opla w Gliwicach zjechała pierwsza Astra sedan. To już piąty model wytwarzany w tej fabryce.
Pierwszy egzemplarz został pomalowany na kolor Phantom Grey, napędzany jest silnikiem 1.4 turbo o mocy 140KM, posiada sześciostopniową skrzynię biegów i trafi na rynek niemiecki.
Pierwszy egzemplarz Opla Astry sedan
To drugie w tym roku, po Astrze OPC, uruchomienie produkcji nowego modelu w gliwickiej fabryce, która specjalizuje się w produkcji różnych odmian nadwoziowych Astry.
Opel Astra sedan będzie sprzedawany zarówno w Europie Środkowowschodniej jaki i Zachodniej. Samochód ma 4658 mm długości, 1814 mm szerokości i 1476 mm wysokości. Rozstawie osi to 2685 mm. Wnętrze nie różni się od wnętrza Astry hatchback, jednak sedan może pochwalić się większą o 90 litrów pojemnością bagażnika. Minimalnie wynosi ona 460 litrów, a poprzez złożenie dzielonej asymetrycznie kanapy rośnie ona do 1010 litrów.
Pierwszy egzemplarz Opla Astry sedan
Klienci mogą wybierać spomiędzy siedmiu silników: czterech jednostek benzynowych (moce od 100 do 180 KM), z których trzy mogą współpracować z sześciobiegowymi skrzyniami automatycznymi, oraz trzech diesli (od 95 do 130 KM). Oferta jednostek napędowych zostanie uzupełniona na początku przyszłego roku o czterocylindrowe silniki benzynowe nowej generacji SIDI ECOTEC o pojemności 1,6 litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Zakład Opla w Gliwicach produkuje obecnie pięć odmian wersji nadwoziowych Astry: 5-drzwiowego hatchbacka, GTC coupe, sportowe OPC, Astrę Classic sedan oraz Astrę IV sedan. Przy czym wszystkie wersje poza 5-drziowym hatchbackiem są produkowane wyłącznie przez polską fabrykę.