Nissan zaprezentował nową generację modelu X-Trail. To już czwarte wcielenie tego modelu. W Europie na ten pojazd musieliśmy trochę poczekać - od 2020 roku samochód, pod nazwą Rogue oferowany jest w USA, a od 2021 - już jako X-Trail - w Chinach.
Nissan X-Trail
Stąd wygląd nowego X-Traila nie stanowi żadnego zaskoczenia.
X-Trail IV generacji oparty został na płycie podłogowej CMF-C i pozycjonowany jest powyżej Qashqaia. Auto dostępne będzie w wersji pięcio- i siedmioosobowej.
Nowy X-Trail jest drugim europejskim modelem Nissana, który zostanie wyposażony w układ napędowy e‑POWER.
Nissan X-Trail
Jego najważniejsze elementy to akumulator, silnik spalinowy 1.5 o zmiennym stopniu sprężania, generator prądu, falownik oraz silnik elektryczny. Silnik spalinowy w tym układzie pełni rolę generatora prądu, natomiast koła napędzane są przez silnik (lub silniki) elektryczne.
W wersji przednionapędowej silnik elektryczny generuje 150 kW (204 KM) i napędza wyłącznie koła przednia. W wersji 4x4 układ z dwoma silnikami elektrycznymi generuje całkowitą moc 157 kW (213 KM). System napędu 4x4 nosi nazwę e-4ORCE.
Nissan X-Trail
Ponadto X-Trail będzie dostpęny z turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,5 litra i zmiennym stopniu sprężania. W tej wersji koła napędzane będą w tradycyjny sposób. Silnik osiągający moc 120 kW (163 KM) i zapewniający moment obrotowy do 300 Nm oferowany będzie wyłącznie w wersji z napędem na przednie koła, gdzie moment obrotowy przenoszony jest za pomocą bezstopniowej skrzyni biegów Xtronic.
Układ napędowy wyposażony został w 12-woltową instalację miękkiej hybrydy.
technologię e-Pedal Step. Została ona stworzona z myślą o wyeliminowaniu męczącej konieczności częstego przenoszenia stopy z pedału hamulca na pedał przyspieszenia podczas jazdy po mieście. System e-Pedal Step umożliwia przyspieszanie i hamowanie jedynie przy użyciu pedału przyspieszenia.
Nissan X-Trail
X-Trail z napędem e-Power wyposażony został w technologię e-Pedal Step, która umożliwia sterowanie samochodem tylko pedałem gazu. System wymaga aktywacji przełącznikiem. Uruchomienie trybu nie ma wpływu na charakterystykę pedału gazu – jego działanie nie zmienia się. Po zmniejszeniu nacisku na pedał przyspieszenia system e-Pedal Step zacznie hamować z opóźnieniem do 0,2 g, które wystarcza, by zapaliły się światła stopu.
W samochodzie znajdziemy dwa ekrany o przekątnej 12,3 cala - cyfrowych zegarów oraz dotykowy, systemu infotaiment. Ponadto X-Trail może zostać wyposażony w wyświetlacz przezierny HUD wielkości aż 10,8 cala, który podaje najważniejsze informacje na przedniej szybie na wysokości wzroku kierowcy.
Nissan X-Trail
Nissan podał już polskie ceny nowego X-Traila. Samochód dostępny będzie w dwóch wersjach wyposażenia. W podstawowej N-Connecta wyposażenie obejmuje m.in. 18-calowe felgi, światła przednie FULL LED z czujnikiem zmierzchu, system multimedialny NissanConnect z 12,3-calowym ekranem czy trójstrefową klimatyzację.
W wersji dodatkowo samochód posiada m.in. system audio BOSE, system wspomagania prowadzenia ProPILOT Assist, wyświetlacz head-up o przekątnej 10,8” oraz elektryczne i bezdotykowe sterowanie pokrywą bagażnika.
Nissan X-Trail
Samochód w wersji N-Connecta z benzynowym silnikiem 1.5 VC-T o mocy 163 KM, napędem na przednią oś i automatyczną przekładnią Xtronic w wersji 5-osobowej dostępny będzie w cenie już 181 500 zł. Cena tego modelu w odmianie 7-osobowej zaczyna się od 185 500 zł. X-Trail z tym samym napędem, ale w wersji wyposażenia Tekna, kosztował będzie od 199 850 zł za odmianę 5-osobową i od 203 850 zł za wersją 7-osobową.
Ceny pojazdu z napędem e-POWER w wersji 2WD o mocy 204 KM zaczynają się od 196 200 zł za wersję N-Connecta i 214 550 zł za wersję Tekna w odmianie 5‑osobowej.
Najmocniejsza wersja nowego Nissana X-Trail z układem e-POWER o mocy 213 KM i napędem na cztery koła e-4ORCE kosztować będzie od 206 200 zł za wersję N-Connecta i od 224 550 zł za odmianę Tekna w wersji 5-osobowej. W odmianie 7-osobowej samochody te będą kosztować odpowiednio od 210 200 zł za wersję N-Connecta i od 228 550 zł za wersję Tekna.