Po siedmiu latach od premiery współczesnej "Pięćsetki" Włosi zdecydowali się zaprezentować jej kolejną generację. Chociaż producent wspomina o „nowym modelu”, w rzeczywistości mamy do czynienia z liftingiem dobrze znanej już na rynku konstrukcji.
Nowy Fiat 500 2015
Informacja o „nowym” aucie nieprzypadkowo pojawiła się 4 czerwca. W tym dniu, w 1957 roku, rozpoczęto sprzedaż pierwszego wcielenia legendarnego włoskiego malucha.
Producent podkreśla, że w konstrukcji auta zmieniono przeszło 1800 elementów. Mimo tego, zarówno wymiary, jak i paleta jednostek napędowych – w zasadzie - pozostały bez zmian.
Nowy Fiat 500 2015
„Nowego” Fiata 500 poznamy po reflektorach przednich zintegrowanych z kierunkowskazami i – wykonanych w technologii LED - światłach do jazdy dziennej tworzących „obwódkę” świateł drogowych. Ponadto zmieniły się też – nieznacznie – chromowane listwy ozdobne pasa przedniego, czy – zaprojektowane od podstaw – tylne lampy zespolone.
W kabinie znajdziemy teraz m.in. zamykany schowek przed pasażerem, nowe tapicerki, boczki drzwi i wygłuszenia. Na liście opcji pojawił się też zaprojektowany przez Magneti Marelli elektroniczny panel wskaźników o przekątnej 7 cali.
Nowy Fiat 500 2015
Klienci będą mieli do wyboru trzy wersje wyposażeniowe: Pop, Popstar i Lounge. Podstawowa oferuje siedem poduszek powietrznych, sterowane z kierownicy radio z pięciocalowym wyświetlaczem czy – oferowane w standardzie - ledowe światła do jazdy dziennej. Bogatsza odmiana Popstar wyróżnia się klimatyzacją (manualna) i kołpakami stylizowanymi na te z lat sześćdziesiątych.
Najbogatsza wersja - Lounge – oferuje m.in. panoramiczne okno dachowe, felgi ze stopów lekkich i system rozrywki z dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 5-cali. Do wyboru będzie 13 kolorów lakierów i katalog dedykowanych do auta dodatków sygnowanych przez amerykańską firmę Mopar, która – do tej pory – słynęła głównie z oryginalnych akcesoriów tuningowych do Jeepów.
Nowy Fiat 500 2015
Paleta jednostek napędowych obejmuje m.in. doładowany motor 0,9 l TwinAir w dwóch wariantach mocy: 85 i 105 KM. W wybranych krajach oferowana będzie też jego wolnossąca odmiana o mocy 65 KM oraz, leciwy, benzynowy 1,4 l rozwijający 100 KM.
Najsłabszy benzynowy silnik to – również leciwy - 1,2 l osiągający 69 KM. Jednostka ta, na życzenie nabywcy, będzie mogła być wyposażona w fabryczną instalację LPG. Na miłośników Diesli czeka rzecz jasna motor 1,3 l Multijet II.