Opel ma ostatnio duże kłopoty.
Lokomotywa sprzedaży – model Astra – znajduje coraz mniej klientów.
W zestawieniu najchętniej wybieranych aut w Europie kompakt Opla znalazł się na odległym ósmym miejscu, w pierwszej połowie tego roku z salonów wyjechały zaledwie 120 774 Astry. To aż o 20,7 procenta mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Opel Omega oferowany był jako sedan i kombi
Receptą na poprawę wyników ma być nowy samochód z pogranicza segmentów A i B, model o nazwie Adam. Auto, które zadebiutuje oficjalnie we wrześniu na salonie w Paryżu celuje w klientów klasy premium. Jego głównymi rywalami mają być takie pojazdy, jak np. Citroen DS3, Fiat 500 i Mini.
Coraz częściej mówi się o tym, że miejski Adam ma być pierwszym modelem, który zmienić ma wizerunek Opla i przesunąć producenta w kierunku pojazdów klasy premium. Poza Oplem do General Motors należy bowiem również marka Chevrolet, która coraz częściej kojarzona jest ze stosunkowo tanimi pojazdami „dla ludu”.
Typoszereg oznaczony literką B zadebiutował w 1993 roku
O tym, że marka z Bochum chciałaby konkurować głównie z Audi, BMW czy Mercedesem świadczą nie tylko wyśrubowane cenniki, ale też fakt, że w centrali firmy coraz głośniej mówi się o wskrzeszeniu flagowej limuzyny – modelu Omega!
Wszystko wskazuje na to, że nowa – trzecia już – generacja Omegi miałaby powstać w oparciu o płytę podłogową zaprezentowanego w maju za Oceanem Cadillaca XTS. Ten luksusowy sedan mierzy aż 5,1 m długości, rozstaw osi to niespełna 2,84 m (o ok 10 cm więcej niż w modelu Insignia). Auto oferowane jest w USA z benzynowym silnikiem V6 o mocy 305 KM i automatyczną, sześciostopniową skrzynią biegów.
Cadillac XTS
Warto dodać, że na rynku amerykańskim dostępne są dwie wersje różniące się układem napędowym. Podstawowy model ma napęd na przednią oś, za dopłatą otrzymać można układ 4x4 (pracuje w oparciu o sprzęgło typu Haldex). Oznacza to, że Opel najprawdopodobniej zmuszony zostanie do zerwania z tradycją, w myśl której wszystkie wyprodukowane do tej pory Omegi napędzane były na tylną oś. Źródła zbliżone do niemieckiej marki donoszą, że samochód mógłby pojawić się w ofercie jeszcze przed końcem 2013 roku.
Jak na razie nie wiadomo jeszcze, czy przypuszczenia branżowych mediów znajdą odzwierciedlenie w faktach. Pytany o tę sprawę rzecznik niemieckiej marki, powiedział jedynie, że nie będzie komentować tych doniesień. Brak jednoznacznego zaprzeczenia sugeruje jednak, że coś faktycznie jest na rzeczy.
Cadillac XTS
Pierwsza generacja Omegi – typoszereg oznaczony literką A – zadebiutowała w 1986 roku zastępując popularny wówczas model Rekord. Omega B – bezpośredni konkurent Mercedesa W210 i BMW E39 zadebiutował w 1993 roku i – po kilku liftingach – produkowany był aż do 2004 roku.
Więcej informacji, w tym m.in. dane techniczne, osiągi i szczegółowy opis usterek trapiących używane Ople Omegi znajdziesz tutaj.