Samochód ten to zbudowany na bazie 308-ki sedan, który ma być oferowany głównie na rynkach rozwijających się, gdzie czterodrzwiowe auta cieszą się dużym powodzeniem.
Peugeot 301
Peugeot 301 ma 4,44 m długości przy rozstawie osi 2,65 m. To ma gwarantować nie tylko sporą ilość miejsca dla pasażerów tylnej kanapy, ale także wystarczyć do wygospodarowania dużego bagażnika, którego pojemność wynosi 506 litrów. Warto przy tym zauważyć, że sylwetka 301-ki jest spójna, a bagażnik nie zaburza lini auta, nie wygląda jak doczepiony na siłę. Efekt taki zachodzi w wielu sedanach zbudowanych na bazie hatchbacków, szczególnie należących do segmentu B.
Peugeot 301
W dzisiejszych czasach samochody budowane z myślą o uboższych rynkach również muszą być dobrze wyposażone i 301 jest tego dobrym przykładem. W każdym egzemplarzu znajdziemy m.in. ESP, cztery poduszki powietrzne, asystenta hamowania czy mocowanie fotelików typu ISOFIX. Na liście opcji znajdzie się z m.in. automatyczna klimatyzacja, system grający z Bluetoothem i USB, czujniki parkowania i inne.
Peugeot 301
Peugeot 301 będzie drugim po 208 modelem francuskiej firmy, który będzie napędzany trzycylindrowym silnikiem 1.2 VTi o mocy 72 KM. Ponadto klienci będą mogli wybierać pomiędzy czterocylindrową jednostką 1.6 o mocy 115 KM (opcjonalnie dostępna z automatyczną skrzynią biegów) lub wysokoprężnym silnikiem 1.6 HDI o mocy 92 KM.
Modelem 301 Peugot inicjuje nową linię modelową z cyfrą "1" na końcu. Mają to być samochody, skierowane do osób, które jeszcze nigdy nie miały Peugeota, a nawet samochodu w ogóle. Modele serii "01" będą produkowane równoległe do "zwykłych", oznaczonych "08". Jednocześnie poinformowano, że nie będzie samochodów z końcówką "09". Następcy obecnych modeli "08" zachowają dotychczasową nazwę, a następcy modeli "07" otrzymają nazwę "08".
Peugeot 301
Nowy Peugeot 301 będzie produkowany w hiszpańskiej fabryce francuskiego koncernu w Vigo. Samochód zostanie oficjalnie zaprezentowany we wrześniu na salonie paryskim, a do salonów trafi 1 listopada.
Nowy model nie będzie jednak sprzedawany w Europie Zachodniej. Będzie go natomiast można kupić m.in. w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, Turcji, Rosji, Ukrainie, Grecji, krajach Maghrebu, na Środkowym Wschodzie i krajach Zatoki Perskiej, w Afryce i państwach Ameryki Łacińskiej.
Wszystko wskazuje więc na to, że Peugeot 301 trafi również do polskich salonów.