Samochód trafia do oferty niemieckiej marki w pięć miesięcy od światowego debiutu na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie.
Ceny nowego Tiguana zaczynają się od 97.980 zł. Taką kwotę zapłacić trzeba za model z napędem na przednie koła i 125-konnym silnikiem 1.4 TSI pod maską. Najtańszy diesel to wydatek - co najmniej - 105 380 zł. Za najtańsze auto z napędem 4x4 (4MOTION z silnikiem 2.0 TDI 150 KM i ręczną sześciostopniową przekładnią) zapłacić trzeba od 131 680 zł.
Nabywcy mają do wyboru aż 6 jednostek napędowych o mocy od 115 KM do 190 KM.
W cennikach znajdziemy trzy odmiany benzynowe (1.4 TSI o mocy 125 KM z 6-biegową przekładnią mechaniczną, 1.4 TSI o mocy 150 KM z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub 6-stopniową dwusprzęgłową DSG oraz 2.0 TSI o mocy 180 KM z 7-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG) oraz trzy wersje z silnikami wysokoprężnymi (2.0 TDI o mocy 115 KM z 6-biegową przekładnią mechaniczną, 2.0 TDI o mocy 150 KM z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub 7-stopniową dwusprzęgłową DSG i 2.0 TDI o mocy 190 KM z 7-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG).
Wszystkie jednostki napędowe nowego Tiguana spełniają normę emisji spalin Euro 6. W przyszłości oferta zostanie poszerzona o silniki 2.0 TSI o mocy 220 KM oraz 2.0 TDI o mocy 240 KM.
Aktualnie w napęd na cztery koła 4MOTION mogą być wyposażone wersje napędzane silnikiem benzynowym 2.0 TSI (180 KM) oraz mocniejszymi odmianami silnika 2.0 TDI (150 KM i 190 KM). W nowym Tiguanie po raz pierwszy zastosowano system 4MOTION Active Control, który działanie przeniesienia napędu na cztery koła dopasowuje do wybranego trybu jazdy – onroad, offroad, snow lub offroad individual. Nowy Tiguan jest zdolny pociągnąć przyczepę o masie własnej wynoszącej nawet 2,5 tony.
Lista wyposażenia standardowego obejmuje między innymi systemy monitorowania otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania „City”, utrzymywania pasa ruchu Lane Assist, wykrywania zmęczenie kierowcy czy sygnalizowania o spadku ciśnienia powietrza w oponach. W "podstawie" otrzymamy też siedem poduszek powietrznych (czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, kurtynowe i kolanowa po stronie kierowcy) oraz system stabilizacji toru jazdy ESP wraz z ASR, ABS, EDS, MSR, asystentem siły hamowania i stabilizacją toru jazdy z przyczepą. Seryjne są także klimatyzacja, czujnik deszczu i czujnik zmierzchu.
W momencie wprowadzenia modelu na rynek bezpłatnie oferowany jest też pakiet Premium, który zawiera m.in. reflektory LED (światła dzienne, mijania i drogowe), system radiowy Composition Media z dotykowym ekranem o przekątnej ośmiu cali z ośmioma głośnikami (w wersji highline system nawigacji Discover Media) oraz system bezkluczykowego uruchamiania pojazdu.