W Genewie zadebiutuje odświeżony Citroen Berlingo. Jakie zmiany zafundowali autu styliści?
Najwięcej nowości dostrzec można w obrębie pasa przedniegu. Od nowa zaprojektowano m.in. osłonę chłodnicy i zderzak. Ten ostatni zintegorwany jest teraz z wykonanymi w technologii LED świtłami do jazdy dziennej. Paletę barw nadwozia uzupełniły dwa dodatkowe kolory - szary „Gris Acier” i brązowy „Brun Moka"
Citroen Berlingo po liftingu
Odświeżony Citroen Berlingo mierzy teraz 4,38 m długości (w wersji L1) i 1,81 m szerokości (bez bocznych lusterek). Bez zmian pozostał mierzący 2,73 m rozstaw osi. W osbowej wersji Multispace schowki pomieścić mogą aż 170 l. Standardowym wyposażeniem są trzy niezależne fotele tylne i otwierana szyba tylnej klapy. By poprawić komfort podróżowania wprowadzono też kilka poprawek w konstrukcji tylnego zawieszenia.
Lista opcji wzbogaciła się o kilka nowinek technologicznych. Należą do nich m.in. pozwalający zminimalizować ryzyko stłuczki system automatycznego hamowania Active City Brake, przednie czujniki parkowania, kamera cofania czy nowy mulimedialny system z wyświetlaczem o przekątnej 7 cali.
Citroen Berlingo po liftingu
Ten ostatni (pojawi się w ofercie w listopadzie) pozwala zminimalizować liczbę przycisków na desce rozdzielczej i - dzięki zastosowaniu technologii Mirror Screen - pozwala na korzystanie z aplikacji smartfona w bezpieczny sposób, umożliwiający jednoczesne prowadzenie samochodu oraz obsługę innych urządzeń, takich jak Coyote, satelitarne stacje radiowe, itp. poprzez połączenie przewodowe lub przez Wi-Fi.
Z chwilą wprowadzenia do sprzedaży odświeżonego modelu dotychczas oferowana gama silników wzbogaci się o nową rodzinę jednostek wysokoprężnych BlueHDi spełniających normę emisji spalin Euro 6. By to osiągnąć w układzie wydechowym zastosowano katalizator SCR umieszczony przed filtrem cząstek stałych.
Citroen Berlingo po liftingu
Takie rozwiązanie pozwala na ograniczenie amisji NOx aż o 90 proc. przy jednoczesnym obniżeniu emisji CO2 o 4 proc. System wykorzystuje płyn Adblue znajdujący się w zbiorniku o objętości 17 litrów usytuowanym z tyłu samochodu. Objętość ta wystarcza na dystans 20 000 km. Zbiornik napełnia się przez wlew umieszczony na zewnątrz, obok wlewu do zbiornika paliwa.