Mercedes-Benz zaprezentował dziś swój najmniejszy pojazd z nadwoziem typu kombi - model CLA Shooting Brake. Produkowane w węgierskiej fabryce w miejscowości Kecskémet auto trafi do salonów z początkiem marca przyszłego roku. Czego spodziewać się mogą przyszli nabywcy?
Mercedes CLA Shooting Brake
Karoseria auta ma 4630 mm długości, 1777 mm szerokości i 1435 mm wysokości. Nowe kombi może pochwalić się bagażnikiem mieszczącym pakunki o objętości do 495 litrów. To o 25 litrów więcej niż w przypadku sedana. Przestrzeń ładunkowa (mierzona do wysokości tylnej szyby) może zostać powiększona o kolejne 100 litrów, dzięki regulowanemu kątowi oparcia tylnej kanapy. Jeśli kierowca zdecyduje się całkowicie złożyć oparcia, auto przewieść może pakunki o objętości do 1354 litrów. Bagażnik ma 1328 mm szerokości.
Mercedes CLA Shooting Brake
Klienci będą mieli do wyboru pięć wersji napędowych: Trzy benzynowe i dwie wysokoprężne. Ofertę otwiera model CLA 180 wyposażony w benzynowy silnik 1,6 l o mocy 122 KM i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm. Wzmocniona odmiana tego silnika, oferowana jako CLA 200, dysponuje mocą 156 KM i maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm. Topowa wersja benzynowa - CLA 250 - napędzana jest silnikiem 2,0 l rozwijającym 211 KM i 350 Nm. W tej odmianie auto oferowane będzie również z napędem na cztery koła 4Matic.
Wśród jednostek wysokoprężnych znajdziemy modele CLA 180 CDI i CLA 200 CDI - oba napędzane czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,1 l. Pierwszy rozwija moc 136 KM i 300 Nm (w zakresie 1400-3000 obr./min). Drugi - 177 KM i 350 Nm (między 1400 a 3400 obr./min)
Mercedes CLA Shooting Brake
Przy okazji premiery wersji Shooting Brake Mercedes zaprezentował również jej topową odmianę - model CLA 45 AMG Shooting Brake. Auto napędzane jest benzynowym silnikiem o pojemności 2,0 l. Jednostka - przy 6 000 obr./min - generuje moc 360 KM i - w zakresie 2500-5000 obr./min - maksymalny moment obrotowy 450 Nm.
Auto rozpędza się do 100 km/h w 4,7 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Moc przenoszona jest na koła obu osi za pośrednictwem siedmiostopniowej przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT (dwusprzęgłowa).