Po serii „wycieków” Opel opublikował dziś zdjęcia kolejnej generacji modelu Astra. Samochód zadebiutować ma oficjalnie na wrześniowym salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie.
Opel Astra V
Kształty nadwozia nawiązują do linii prototypu Opla Monza, jaki niemiecka firma zaprezentowała we Frankfurcie w 2013 roku. Karoseria jest niespełna 5 cm krótsza niż do tej pory. Nowa Astra mierzy dokładnie 4,37 m długości. Auto jest też nieco niższe (dokładnie o 2,6 cm) od poprzednika. Wysokość nadwozia to 1,46 m.
Opel Astra V
Niewielka korekta wymiarów zewnętrznych idzie w parze ze znaczącą redukcją masy. Na tle poprzedników niektóre modele straciły aż 200 kg! Nawet najcięższy egzemplarz będzie przynajmniej o 120 kg lżejszy niż do tej pory. Na samym tylko nadwoziu udało się oszczędzić około 20 proc. masy (redukcja z 357 kg do 280 kg). Następnych 50 kg „urwano” dzięki zmianom w płycie podłogowej (wysokowytrzymała stal) czy konstrukcji zawieszenia i przeniesienia napędu.
Opel Astra V
Piąta generacja Astry napędzana będzie zupełnie nowymi silnikami. Wraz z autem zadebiutują aż trzy nowe rodziny jednostek napędowych o mocach od 90 do 200 KM. Pierwsza grupa – SGE – obejmuje trzy- i czterocylindrowe silniki benzynowe z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Oprócz bazowej jednostki 1.0 (105 KM i 170 Nm) należy do niej silnik 1.4 o mocy 145 KM i momencie 220 NM.
Ponadto symbolem MGE oznaczono benzynowy, czterocylindrowy silnik 1.6 o mocy 200 KM. Z kolei rodzina MDE obejmować ma czterocylindrowe, doładowane diesle z wtryskiem Common Rail.
Produkcja auta odbywać się będzie wyłącznie w fabryce Opla w Gliwicach.
Zobacz galerię zdjęć nowego Opla Astra V