Opel przyzwyczaił nas już do tego, że niemal każdy model prezentuje w wersji przygotowanej przez Opel Performance Center.
Cechą charakterystyczną tych samochodów jest niebieski kolor nadwozia, świetne osiągi i litery OPC na klapie bagażnika.
Dlatego nie jest niespodzianką, że wersji OPC doczeka się również Astra. Samochód ten zadebiutuje już za miesiąc na salonie w Genewie. My już dziś możemy pokazać wam jego zdjęcia i podać garść informacji.
Astra OPC jest oparta na wersji trzydrzwiowej o nazwie GTC. Samochód wyróżnia się agresywnym przednim zderzakiem, nakładkami na progi, podwójnym wydechem oraz dyfuzorem.
Pod maską pracuje dwulitrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który dzięki doładowaniu dysponuje mocą 280 KM i momentem obrotowym 400 Nm. To oznacza, że obecna generacja Astry OPC jest najmocniejszą w historii.
Opel Astra OPC
Producent nie ujawnił jeszcze przyspieszenia do 100 km/h, natomiast wiadomo, że prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
By za potężną moc szły odpowiednie właściwości jezdne, Opel testował samochód na słynnym torze Nurburgring, gdzie prototypy przejechały 10 tys. km. W samochodzie zastosowano przednie zawieszenie High Performance Struts (HiPerStruts). Jest to zmodyfikowana wersja kolumn McPhersona, jego główną zaletą są mniejsze kąty pochylenia kół podczas skręcania, co przekłada się na lepszą przyczepność.
Z kolei z tyłu zastosowano belkę skrętnę z drążkiem Watta, co również ma zapewniać dobre prowadzenie.
Za odpowiednie wybieranie nierówności odpowiadają aktywne amortyzatory FlexRide. Kierowca ma do wyboru dwa tryby pracy - Sport i OPC, ponadto układ automatycznie reaguje na zmieniające się warunki jazdy.
Moment obrotowy - jak w każdej Astrze - trafia na koła przednie. By uniknąć problemów z trakcją samochód wyposażono w mechaniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Obecnie to rzadkość, jeśli już jakiś producent decyduje się poprawiać trakcję, robi to za pomocą elektronicznych protez, które na dłuższą metę prowadzą do przegrzania hamulców.
Inżynierowi z Opel Performance Center bardzo duży nacisk położyli na obniżenie masy Astry. Uwagę poświęcono nawet takim szczegółom, jak fotele. Nie tylko zapewniają one niższą pozycję za kierownicą i lepsze trzymanie boczne, ale również są aż o 45 procent lżejsze niż te stosowane w zwykłych Astrach.
Opel Astra OPC zadebiutuje na salonie genewskim na początku marca. Wkrótce potem pierwsze samochody trafią do salonów.