Równo ćwierć wieku temu Opel zaprezentował następce kultowej już wówczas Manty. Calibra zadebiutowała w 1989 roku na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie. Auto opracowane zostało w oparciu o rozwiązania konstrukcyjne Opla Vectry A. Oba modele dzieliły m.in płytę podłogową i - w znacznym stopniu - gamę jednostek napędowych.
Opel Calibra
Rozstaw osi Calibry, tak samo, jak w przypadku Vectry, wynosił 2600 mm. Sportowe coupe było jednak nieznacznie dłuższe (o około 5 cm) i mierzyło 4,49 m. Bliskie pokrewieństwo z Vectrą poskutkowało poprzecznym umieszczeniem silników i zastosowaniem napędu na przednią oś (Manta była napędzana na koła tylne). Samochód mógł się za to pochwalić obszernym bagażnikiem o pojemności 300 l, który - po złożeniu oparcia tylnej kanapy (wyposażenie standardowe) powiększał się do przeszło 900 litrów.
Opel Calibra
Początkowo - od 1990 roku - Calibra produkowana była z benzynowym, ośmozaworowym,silnikiem 2,0 l o mocy 115 KM. Motor zapewniał przyspieszenie do 100 km/h w 10 sekund i prędkość maksymalną 204 km/h. W następnym roku w cenniku pojawiła się jego wzmocniona wersja z szesnastozaworową głowicą. Moc 150 KM gwarantowała sprint do 100 km.h w 8,4 sekundy i prędkość maksymalną 220 km/h.
Opel Calibra
Topowa wersja napędowa (nie licząc benzynowych V6) pojawiła się w 1993 roku. Calibra Turbo - bo tak właśnie brzmiała nazwa najmocniejszego modelu - napędzany był turbodoładowaną dwulitrówką. Motor rozwijał 204 KM i 280 Nm. W tej wersji napęd przekazywany był na wszystkie koła za pośrednictwem ręcznej, sześciostopniowej skrzyni biegów. Auto osiągało setkę w 6,8 sekundy i rozpędzało się do 245 km/h.
Produkcję Calibry zakończono w 1997 roku - dwa lata po tym, jak z oferty Opla zniknęła Vectra A. W sumie wyprodukowano 239 118 egzemplarzy.