Opel podał pierwsze ceny Grandlanda X. To kompaktowy crossover, którego Opel chciałby pozycjonować jako SUV-a.
Opel Grandland X
Chyba właśnie dlatego ceny ustalono na nieco wysokim poziomie - za najtańszy samochód trzeba będzie zapłacić przynajmniej 94 900 zł. W zamian samochód oferować ma wysoki poziom wyposażenia standardowego.
Opel Grandland X ma 4,48 m długości, a jego rozstaw osi to 267,5 cm, co przekłada się na krótkie zwisy. Godna uwagi jest pojemność bagażnika, która wynosi 514 litrów (z możliwością powiększenia do 1652 litrów).
Opel Grandland X
Początkowo Grandland X będzie oferowany tylko z dwoma silnikami - aluminiowym benzynowym silnikiem 1.2 Turbo o mocy 130 KM, którego cena zaczyna się od 94 500 zł oraz wysokoprężnym 1.6 o mocy 120 KM, z który trzeba zapłacić przynajmniej 105 900 zł. Mocniejsze jednostki napędowe poszerzą ofertę nieco później.
W każdym samochodzie znajdziemy działający w oparciu o kamerę system ostrzegania przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, system wspomagający ruszanie pod górę, radioodtwarzacz z modułem Bluetooth umożliwiającym korzystanie z telefonu w trybie głośnomówiącym, klimatyzację z filtrem przeciwpyłkowym i przeciwzapachowym oraz tylną kanapę dzieloną w układzie 40:60. System Opel OnStar także jest oferowany standardowo we wszystkich wersjach wyposażenia tego modelu.
Opel Grandland X
Bogate może być również wyposażenie opcjonalne. Za liście znajdziemy m.in. system infotainment IntelliLink z interfejsami Android Auto i Apple CarPlay, indukcyjną ładowarkę czy wysokiej klasy system nagłośnienia Denon z ośmioma głośnikami i subwooferem (za 2900 zł).
W Grandlandzie X dostępny będzie również adaptacyjny system oświetlenia AFL z pełni diodowymi reflektorami. System obejmuje m.in. asystenta świateł drogowych, pozycjonowanie i doświetlanie zakrętów.
Opel Grandland X nie będzie oferowany z napędem wszystkich kół. W zamian producent oferuje system Grip Control, w którym kierowca ma do wyboru pięć trybów jazdy. W zależności od wybranego trybu system dostosowuje rozkład momentu obrotowego na przednie koła, pozwalając nawet na buksowanie kół, gdy jest to konieczne. W egzemplarzach z automatyczną skrzynią biegów system koryguje także punkty zmiany przełożenia i reakcję przepustnicy.