Zarząd Opla poinformował, że marka wróci na japoński rynek. Od przyszłego roku niemiecka marka będzie oferować tam początkowo trzy modele: Corsę (która w Japonii może otrzymać inną nazwę), Combo Life oraz kompaktowego SUV‑a Grandlanda X. W przyszłości dołączą do nich kolejne samochody z europejskich fabtyk!
W Japonii Opel będzie częścią krajowej struktury sprzedaży Groupe PSA, co pozwoli marce korzystać z dostępnej na miejscu infrastruktury oraz doświadczenia grupy. Takie rozwiązanie znacznie ułatwia powrót na japoński rynek.
Na razie Groupe PSA jest reprezentowana w Japonii przez marki Peugeot, Citroën i DS Automobiles, które w 2019 roku sprzedały tam łącznie ponad 15 600 pojazdów. Wprowadzenie marki Opel pomoże Groupe PSA w rozszerzeniu oferty w Japonii i przyciągnięciu nowych klientów — tym bardziej, że będą oni mogli jednocześnie skorzystać z elektryfikacyjnej ofensywy Opla. Oprócz samochodów z silnikami spalinowymi japońskim klientom zaoferowane zostaną też pojazdy zelektryfikowane — Corsa1 będzie dostępna także z napędem czysto elektrycznym, a Grandland X również jako hybryda plug-in, czyli z funkcją doładowania z zewnętrznego źródła prądu.
W najbliższych miesiącach marka zbuduje sieć dealerską w największych miastach kraju i będzie ją stopniowo powiększać. Do 2023 roku Opel powinien być reprezentowany na obszarze ponad 80 procent rynku importowego. Firma Opel planuje stopniowy rozwój. Podobnie jak na innych rynkach, w Japonii najważniejsze będą rentowny wzrost i zadowolenie klientów.
Zakrojona na szeroką skalę ofensywa eksportowa to jeden z filarów strategicznego planu PACE! firmy Opel/Vauxhall. Do połowy lat 20. rynki spoza Europy powinny odpowiadać za ponad 10 procent wolumenu sprzedaży Opla. Dążąc do osiągnięcia tego celu, marka wzmacnia swoją obecność na rynkach eksportowych w Azji, Afryce i Ameryce Południowej. Do 2022 roku chce także rozpocząć działalność na kolejnych ponad 20 rynkach. Najnowsze przykłady to powrót do Rosji oraz wejście na rynki Kolumbii i Ekwadoru.