Dziś Opel Crosa dostępny jest w wersji elektrycznej z silnikiem o mocy 156 KM i akumulatorem o pojemności 54 kWh oraz w dwóch wersjach spalinowych z trzycylindrowymi silnikami 1.2. Wersja bazowa posiada jednostkę wolnossącą o mocy 75 i manualną skrzynię pięciobiegową, zaś wersja mocniejsza - 100-konny silnik i sześciobiegową skrzynię, również manualną.
Opel Corsa
Wkrótce w gamie pojawi się Corsa z 48-woltową technologią hybrydową. Dostępne będą dwie wersje, obie obarte o silnik 1.2 o mocy 100 i 136 KM. Silniki są zestawione z nową 6-stopniową, dwusprzęgłową, zelektryfikowaną skrzynią biegów z silnikiem elektrycznym o mocy 28 KM i momencie 55 Nm.
Moment obrotowy wynosi odowiednio 205 Nm i 230 Nm przy 1750 obr./min.
Opel Corsa
Silniki benzynowy i elektryczny Opla Corsy Hybrid pracują razem lub oddzielnie w taki sposób, aby zoptymalizować zużycie energii i osiągi. System ten oferuje więc korzyści przede wszystkim podczas jazdy w ruchu miejskim.
Silnik elektryczny umożliwia również jazdę Oplem Corsą w trybie elektrycznym na odcinku do jednego kilometra przy niskim zapotrzebowaniu na moment obrotowy (np. podczas manewrowania lub przy prędkości poniżej 30 km/h w ruchu miejskim) i wspomaga pracę silnika benzynowego podczas przyspieszania, np. podczas ruszania z miejsca.
Opel Corsa
W fazach zwalniania silnik benzynowy wyłącza się, a silnik elektryczny pełni rolę generatora prądu – umożliwia doładowanie akumulatora 48Vo pojemności 432 Wh, zamontowanego pod fotelem kierowcy. Akumulator przechowuje również energię odzyskaną przez system hamowania rekuperacyjnego.
Aby zapewnić optymalne zużycie paliwa, nowe silniki pracują w cyklu Millera, umożliwionym dzięki zastosowaniu turbosprężarki o zmiennej geometrii, która zwiększa osiągi przy niskich obrotach oraz systemu zmiennych faz rozrządu.
Nową zelektryfikowaną, sześciostopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów zaprojektowaną specjalnie do wykorzystania w technologii hybrydowej. Zmiana biegów bez przerywania momentu obrotowego pozwala na szybsze przyspieszenie, zapewniając jednocześnie wyższy komfort jazdy.
W obudowie skrzyni biegów umieszczono również silnik elektryczny, falownik DC i ECU (elektroniczna jednostka sterująca skrzyni biegów), optymalizując wymiary całości i masę układu napędowego.