Mimo nieco dłuższego rozstawu osi (+2 mm), nowa Mokka jest aż o 12,5 cm krótsza od poprzedniej generacji. Jej całkowita długość, wynosząca zaledwie 4,15 metra, sprawia, z auta kompaktowego spadła do segmentu B. Pojemność bagażnika to 350 litrów.
Opel Mokka II
Mokka jest pierwszym modelem, który otrzymał stylistykę przedniej części nadwozia o nazwie Opel Vizor. Ten wzór mają otrzymać wszystkie przyszłe modele marki.
Filozofia ta jest kontynuowana we wnętrzu, gdzie punktem odniesienia jest Pure Panel, który powtarza myśl stylistyczną motywu Opel Vizor. We wnętrzu dominują dwa duże ekrany o przekątnej do 10 i 12 cali. Centralny ekran jest odchylony w stronę kierowcy.
Opel Mokka II
Nowa Mokka będzie mogła być wyposażone w zaawansowane systemy, takie jak ACC (Advanced Cruise Control), którego funkcja „stop and go” pozwala kierowcy poruszać się w korkach w spokojny i komfortowy sposób: elektryczna Mokka-e może automatycznie dostosować się do ruchu poprzedzającego ją pojazdu, nie wymagając od kierowcy żadnego działania hamulcem lub pedałem gazu.
Ponadto system aktywnego pozycjonowania pasa ruchu automatycznie utrzymuje nową Mokkę na środku pasa ruchu. Również system oświetlenia oferuje nowoczesne technologie z adaptacyjnymi, nieoślepiającymi reflektorami matrycowymi IntelliLux LED® z 14 elementami. Wszystkie wersje Mokki są standardowo wyposażone w lampy LED z przodu i z tyłu, elektryczny hamulec postojowy, a także rozpoznawanie znaków drogowych. Dostępna jest również panoramiczna kamera cofania 180 stopni.
Opel Mokka II
Nowy Opel Mokka został zbudowany na nowej wersji wieloenergetycznej platformy CMP (Common Modular Platform). Ten modułowy system oferuje dużą elastyczność w projektowaniu pojazdów i pozwala na zastosowanie w pełni akumulatorowego napędu elektrycznego, jak również silników spalinowych.
Zespół inżynierów w Rüsselsheim pracował z jednej strony nad znaczącą redukcją wagi, oszczędzając do 120 kg w porównaniu z poprzednią generacją, a z drugiej strony nad zwiększeniem sztywności nadwozia, uzyskując do 30% sztywności skrętnej w przypadku wersji elektrycznej z nisko umieszczonym zintegrowanym układem akumulatorów.
Opel Mokka II
Korzyści są oczywiste: nowa Mokka zużywa znacznie mniej energii, a jednocześnie jest znacznie bardziej zwinna i przyjemna w prowadzeniu.
Po raz pierwszy w historii Opla, nowa Mokka będzie dostępna od pierwszego dnia w wersji w pełni elektrycznej. Silnik elektryczny oferuje moc 100 kW (136 KM) i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny od razu po uruchomieniu.
Kierowcy mogą wybierać pomiędzy trzema trybami jazdy – Normal, Eco i Sport. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 150 km/h, co pozwala zachować energię zgromadzoną w akumulatorze o pojemności 50 kWh.
Opel Mokka II
Standardowym wyposażeniem jest system szybkiego ładowania prądem stałym 100 kW DC, który umożliwia naładowanie 80% akumulatora w 30 minut. Opel Mokka-e ma zasięg w pełni elektryczny wynoszący w trybie Normal do 322 km, zgodnie z WLTP. Mokka-e jest przygotowana do wszystkich opcji ładowania, od jednofazowego do trójfazowego o mocy 11 kW. Samochód posiada ośmioletnią gwarancję na akumulator.
Sprzedaż nowego Opla Mokka rozpocznie się późnym latem, a pierwsze samochody wyjadą na drogi na początku przyszłego roku. Na początek zadebiutuje wersja elektryczna, ale oferta szybko zostanie poszerzona o samochody z silnikami benzynowymi wysokoprężnymi.