chceauto.pl
x
Opel Mokka-e to teraz Mokka Electric

Opel Mokka-e to teraz Mokka Electric

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2022-12-20
Opel zmodernizował Mokkę-e, przy okazji zmieniając jej nazwę na Mokka Electric. Co nowego znajdziemy w tym niewielkim elektrycznym crossoverze?

Przede wszystkim samochód otrzymał mocniejszy i oszczędniejszy układ napędowy oraz większą baterię, dzięki czemu zasięg ma wzrosnąć do akceptowalnych poziomów. Mokka-e napędzana była silnikiem o mocy 136 KM i momencie 260 Nm, który zasilany był z akumulatora o pojemności 50 kWh. Natomiast Mokka Electric otrzymała silnik o mocy 156 KM (moment obrotowy się nie zmienił) i akumulator o pojemności 54 kWh.

Silnik, mimo większej mocy ma się zadowalać mniejszym apetytem na prąd. Średnie zużycie energii ma wynosić 15,2 kWh/100 km, czyli 1 kWh mniej. W efekcie zasięg (mierzony wg cyklu WLTP) ma wzrosnąć z 338 do 406 km. Oczywiście to dane teoretyczne, ale możemy oczekiwać, że Opel Mokka Electric rzeczywiście przejedzie nieco około 320-350 km (chociaż raczej nie zimą).

Inżynierowie Opla najwyraźniej zdawali sobie sprawę, że zasięg jest piętą achillesową Mokki-e, ponieważ mimo mocniejszego silnika Mokka Electric jest... wolniejsza. Prędkość maksymalna obu modeli jest ograniczona do 150 km/h, natomiast czas sprintu do 100 km/h spadł z 9,2 do 10 s. Osiągi więc poświęcono, stawiając na energooszczędność.

Ładowanie akumulatora do 80 procent pojemności na 100‑kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut. Oprócz ładowania prądem można korzystać także z trójfazowego gniazda prądu przemiennego. Pokładowa ładowarka o mocy 11 kW może pobierać prąd ze specjalnej naściennej stacji ładowania lub nawet ze zwykłego domowego gniazdka.

Obecnie nie wiadomo, jak mocniejszy silnik i większa bateria wpłyną na ceny Opla Mokka Electric. Dziś ceny Mokki-e zaczynają się od 176 500 zł, pewne jest, że taniej nie będzie.

Obecnie Opel oferuje już 12 zelektryfikowanych modeli, w tym całą gamę lekkich pojazdów użytkowych. Do 2024 roku każdy model tego producenta będzie dostępny jako zelektryfikowany, a od 2028 roku. Opel w Europie będzie marką wyłącznie elektryczną.

Zobacz także

Opel Mokka po liftingu. Zmiany są, ale ukryte

Opel Mokka po liftingu. Zmiany są, ale ukryte 2024-10-26

Opel Mokka to miejski crossover, druga generacja tego modelu została zaprezentowany w 2020 roku. To drugi po Corsie model Opla zbudowany wspólnie z istniejącą jeszcze wówczas grupą PSA (Stellantis powstał dopiero w 2021 roku). Bazą do jego zbudowania...
Ford Mustang Mach-E GT - zacięcie broni swojej nazwy

Ford Mustang Mach-E GT - zacięcie broni swojej nazwy 2024-09-08

Ford Mustang Mach-E wprowadzony został na rynek w 2020 roku i była to jedna z głośniejszych premier co najmniej ostatniej dekady. W końcu pierwszy raz logo z galopującym mustangiem pojawiło się na innym aucie niż dwudrzwiowe coupe czy cabrio. I to...
Honda e:NY1 - nietypowa nazwa dla nietypowego elektryka

Honda e:NY1 - nietypowa nazwa dla nietypowego elektryka 2024-08-15

Honda zdaje się podchodzić do elektromobilności z dużą ostrożnością, ale i ze sporą dawką fantazji. Pokazana w 2019 roku Honda e zauroczyła wielu, ale też nie odniosła rynkowego sukcesu. Między innymi dlatego, że samochód ten nie do końca...
Maxus Mifa 9 - elektryczny super luksusowy van prosto z Chin

Maxus Mifa 9 - elektryczny super luksusowy van prosto z Chin 2024-08-11

Maxus to jedna z pierwszych chińskich marek, która postanowiła spróbować swoich sił na polskim rynku. W jej ofercie jeden model szczególnie przykuł moją uwagę, bo na pierwszy rzut oka wydaje się, że nie ma konkurencji i skutecznie zagospodarowuje...
Audi A6 e-tron. Elektryczna nowość

Audi A6 e-tron. Elektryczna nowość 2024-08-04

Audi wprowadza na rynek zupełnie nowe A6 e-tron z nadwoziami Sportback i Avant. Jest to drugi model zbudowany na platformie PPE i pierwszy model z koncepcją niskiej podłogi.
Volkswagen ID.7 – elektryczny następca Passata?

Volkswagen ID.7 – elektryczny następca Passata? 2024-06-24

ID.7 to obecnie flagowy elektryczny model Volkswagena, przed którym postawiono wyjątkowo trudne zadanie – wiele wskazuje na to, że ma on zastąpić Passata, który w formie sedana zniknął z rynku. Skoro tak, to w ramach naszego testu wzięliśmy VW ID.7...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS