Opel Vivaro-e 75 kWh
Opel Vivaro
Opel Vivaro to efekt współpracy General Motors z Renault. Pierwszą generację zaprezentowano w 2001 roku – bliźniaczym modelem spod znaku francuskiej marki było Renault Traffic.
W początkowej fazie (do liftingu w 2006 roku) stosowano wyłącznie francuskie silniki wysokoprężne 1,9 dCi. Te same, które wsławiły się ponadprzeciętną usterkowością napędzając m.in. osobową Renault Lagunę II. Miały one jednak niższą moc i mogły pochwalić się wyższą trwałością. Kluczem do sukcesu było skrócenie interwałów wymiany oleju.
W 2006 roku wraz z liftingiem pojawił się nowy silnik 2,0 dCi, który cieszył się zdecydowanie lepszą opinią niż poprzednik. Vivaro produkowane było wyłącznie w brytyjskim Luton. Bliźniacze Renault Traffic i Nissan Primastar – również w Barcelonie.
Druga generacja Vivaro zadebiutowała w 2014 roku. Auto opracowano wspólnie z Renault-Nissan oraz Fiatem. Bliźniacze modele to: Renault Traffic, Nissan NV200 oraz Fiat Talento. Co ciekawe Vivaro przedwcześnie wycofano z produkcji (pozostałe auta oferowane są do dziś!) z początkiem 2019 roku. Stało się tak w wyniku zmiany właściciela Opla, który trafił w ręce francuskiego koncernu PSA. W efekcie zerwano wieloletni sojusz z Renault i zarządzono, że od tej pory wszystkie dostawcze modele niemieckiej marki bazować będą na rozwiązaniach PSA (np. Peugeot Traveller).
Opel Vivaro-e
To techniczny brat bliźniak Citroena Jumpy i Peugeota Experta. Jego osobowa wersja dostępna jest w salonach jako Opel Zafira. Cenniki otwiera wersja Vivaro Kombi Compact o długości 4,60 m (maksymalna pojemność przestrzeni bagażowej 3,6 metra sześciennego). Fotel dla kierowcy jest regulowany w czterech kierunkach, natomiast kanapa w drugim rzędzie (w razie potrzeby zdejmowana bez użycia narzędzi) posiada mocowania ISOFIX dla młodszych pasażerów. Przy długości Long wynoszącej 4,95 m, pojemność przestrzeni bagażowej zwiększa się do 4,2 m3 i 4,90 m3 w przypadku Extra Long (długość 5,30 m). Oprócz drzwi przesuwnych po stronie pasażera (standard), opcjonalne drzwi przesuwne po stronie kierowcy ułatwiają dostęp do przedziału pasażerskiego. Z tyłu klienci mogą wybierać pomiędzy podwójnymi drzwiami (otwieranymi do 180 stopni) lub klapą tylną.
Klienci mogą regulować temperaturę wnętrza za pomocą standardowego systemu klimatyzacji. Vivaro Kombi wyposażone jest w turbodoładowane silniki Diesla o mocy od 102 KM do 150 KM. W zależności od mocy, oferują one maksymalny moment obrotowy do 370 Nm. Wszystkie silniki wyposażone są w technologię selektywnej redukcji katalitycznej spalin (SCR).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-12-23