Opel kontynuuje elektryfikację swojej gamy wprowadzając w pełni elektryczny wariant modelu Zafira Life - e-Life. Auto dostępne jest z maksymalnie dziewięcioma miejscami siedzącymi oraz w trzech wariantach długości i umożliwia holowanie przyczep o DMC do 1000 kg.
Opel Zafira e-Life
Moc układu napędowego to równe 100 kW (136 KM) i 260 Nm. Prędkość maksymalna to - ograniczone elektronicznie - 130 km/h. Klienci mają do wyboru dwie wielkości akumulatorów litowo-jonowych: 75 kWh (zasięg do 330 km) lub 50 kWh (zasięg do 230 km). Akumulatory składają się odpowiednio z 18 i 27 modułów. Umiejscowione pod przestrzenią ładunkową bez straty pojemności bagażnika względem wersji spalinowej, akumulatory dodatkowo obniżają środek ciężkości, co korzystnie wpływa na stabilność na zakrętach i odporność na podmuchy wiatru
Opel Zafira e-Life
Każda Zafira-e Life jest przystosowana do różnych opcji ładowania – za pomocą terminala Wall Box, szybkiej ładowarki lub w razie potrzeby nawet kabla do ładowania z domowego gniazdka. Przy użyciu publicznej stacji ładowania (100 kW) prądem stałym (DC), ładowanie akumulatora 50 kWh do 80 proc. stanu pojemności trwa około 30 minut (około 45 minut dla akumulatora 75 kWh). Akumulatory objęte są gwarancją przez osiem lat i 160 000 km. W zależności od rynku i infrastruktury, Zafira-e Life jest standardowo wyposażona w wydajną trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW lub jednofazową o mocy 7,4 kW.
Opel Zafira e-Life
Opel będzie oferował Zafirę-e Life w trzech długościach i maksymalnie z dziewięcioma miejscami siedzącymi. Luksusowe wyposażenie - "Business VIP” - dostępne jest dla wersji z długim rozstawem osi. Pakiet oferuje m.in. fotele z masażem i ogrzewaniem elektrycznym z przodu, cztery przesuwane skórzane fotele z tyłu, każdy z poduszką siedzenia o szerokości 48 cm. Pasażerowie mogą również siedzieć naprzeciwko siebie.
Opel Zafira e-Life
Nowy MPV Opla jest wyposażony w liczne systemy wspomagania kierowcy. Kamera i radar monitorują obszar przed pojazdem. System rozpoznaje nawet pieszych przechodzących przez ulicę i może rozpocząć manewr hamowania awaryjnego przy prędkościach do 30 km/h. Tempomat pół-adaptacyjny dostosowuje prędkość do prędkości pojazdu jadącego z przodu, automatycznie zwalnia i w razie potrzeby może zmniejszyć prędkość do 20 km/h. Asystent pasa ruchu i czujnik zmęczenia ostrzegają kierowcę, jeśli za kierownicą spędził zbyt wiele czasu i potrzebuje przerwy. Asystent świateł drogowych, który automatycznie wybiera światła drogowe lub mijania, włącza się powyżej 25 km/h. Unikalny w tym segmencie rynku jest również kolorowy wyświetlacz projekcyjny head-up, który pokazuje prędkość, odległość do poprzedzającego pojazdu i nawigację.
Przyjmowanie zamówień rozpocznie się latem tego roku, a pierwsze dostawy będą w dalszej części tego roku.