Największą gwiazdą Peugeota na stoisku w Genewie będzie nowa „lokomotywa sprzedaży”, czyli zaprojektowany od podstaw model 208.
To jednak niejedyny zupełnie nowy pojazd francuskiego producenta, jaki zadebiutuje przy okazji salonu genewskiego.
Wygląda na to, że Peugeot zamierza stanąć do walki o klientów w zdominowanym przez Nissana Qashqaia segmencie niewielkich crossoverów. Godnym rywalem japońskiego auta ma być zupełnie nowy model – 4008.
Peugeot 4008
Teoretycznie Samochód zastąpić ma w ofercie Peugeota model 4007, czyli bliźniacze auto Mitsubishi Outlandera. 4008 jest jednak aż o 30 cm krótszy od poprzednika, co sprawia, że kierowany będzie do zupełnie innej grupy klientów.
Podobnie jak w przypadku 4007, również 4008 powstał przy współpracy z Mitsubishi. Samochód wykorzystuje tą samą płytę podłogową co 4007 i Outlander, jednak – by zapewnić autu kompaktowe wymiary – konstruktorzy skrócili długość przedniego i tylnego zwisu (bez zmian pozostał wynoszący 2670 mm rozstaw osi). Dzięki temu zabiegowi nadwozie 4008 mierzy 4,34 m długości, 1,63 m szerokości i – tak jak 4007 – 1,8 m wysokości. Pojemność bagażnika to 442 l (w wersji wyposażonej w system naprawczy) i 416 l, jeśli auto ma zwykłe koło zapasowe. Z technicznego punktu widzenia model 4008 to bliźniak Mitsubishi ASX.
Peugeot 4008
O nowym pozycjonowaniu modelu świadczy paleta jednostek napędowych. Do tej pory najmniejszym silnikiem w ofercie 4007 był 2,2 litrowy Diesel o mocy 160 KM. Nowe auto oferowane będzie z jedną z czterech jednostek. Klienci będą mieli do wyboru dwie benzynowe: 1,6 l (115 KM) i 2,0 l (150 KM) i dwie wysokoprężne: 1,6 l HDI (115 KM) i 1,8 l HDI (150 KM). Samochód, w przeciwieństwie do poprzednika, będzie też oferowany w wersji z napędem tylko na przednie koła (napęd 4x4 dostępny będzie za dopłatą).
Peugeot planuje sprzedaż 4008 na pięćdziesięciu różnych rynkach. Francuzi szacują, że aż 80 proc. egzemplarzy sprzedawana będzie poza Europą. Nowy model jako pierwsi otrzymają dealerzy z Rosji i Ukrainy. Następnie sprzedaż ruszy też w: Chinach, Argentynie, Nowej Zelandii i Australii. Na starym kontynencie auto zadebiutuje w sprzedaży w maju.
Peugeot 4008
Premiera 4008 oznacza zakończenie produkcji oferowanego od 2007 roku Peugeota 4007. Samochód, mimo wielu zalet, nie cieszył się zbyt dużą popularnością wśród klientów. Większość Europejczyków – kierując się niższą ceną i większym prestiżem marki, decydowała się na bliźniaczego Mitsubishi Outlandera.
Co ciekawe, mało kto wie, że model 4007, tak samo jak trzeci bliźniak – Citroen C-Crosser produkowane były w fabryce Mitsubishi w Japonii, podczas gdy montażem Outlanderów zajmowała holendersa fabryka PSA w Born.
Jeśli rozważacie właśnie zakup tego typu auta z rynku wtórnego lepszym wyborem okażą się wiec pojazdy Citroena czy Peugeota. Cechuje je wprawdzie większa utrata wartości, ale są też zazwyczaj lepiej wyposażone i – co najmniej – równie bezawaryjne jak Outlander.
Baaaardzo ładny. Zastanawiam się tylko czy 1.6HDi nie będzie do niego za słaby.
O widac peugeot idzie sladami citroena i zaczyna robic naprawdę ładne samochody. Oby jakosc była dobra to sukces murowany.
pomijając fakt że peugeot 4008 to tak naprawdę mitsubishi outlander, to widzę że nowa wersja peżociny przypomina (innymi słowy to kopia) land rover'a evoque. Tak mi przykro.
Coraz więcej marek porzuca klasyczne sedany. Nowy Peugeot jest okropnie brzydki. Mówię to będąc fanem świetnych 405, 406 i 605. Jeśli ktoś mówi, że te samochody są do bani, to po prostu nimi nie jeździł. Niewiele usterek, niezniszczalne blachy, bajecznie wygodne zawieszenie, trwałe silniki. O zawieszenie trzeba po prostu zadbać. Tzn, wymienić łożyska co 50.000km za 30zł za sztukę. Tymczasem 407 okazał się bardzo awaryjny (mnóstwo nieistotnych gniotów). Pod względem stylistycznym francuzy staczają się na psy. Bezpłciowy składak Hatchbacka i SUV-a, bo Sedana w tym przeszczepie nie ma w ogóle.
Prawie taki ładny jak Hyundai IX35
GDZIE MOJE KOMENTARZE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
4008 to nie outlander, tylko asx... 4007 to był outlander.