Śledząc kolejne wyniki sprzedaży nowych aut w Europie, nie sposób nie zadać sobie pytania „jak oni to robią”?
Z najnowszego zestawienia przygotowanego przez firmę analityczną JATO Dynamics wynika, że absolutnym królem europejskiego rynku – po raz kolejny – okazał się być Volkswagen Golf. Jego przewaga nad klasowymi rywalami w postaci Forda Focusa czy Opla Astry jest wręcz druzgocąca...
Wg najnowszych danych obejmujących wrzesień bieżącego roku Golf znalazł na europejskich rynkach 45 200 nabywców poprawiając swoje wyniki z poprzedniego miesiąca o 17,4 procenta.
Opel Corsa
Drugie miejsce w zestawieniu najpopularniejszych aut w Europie zajął Ford Fiesta, na którego zdecydowało się 33 600 osób. Ostatnie miejsce podium przypadło Oplu Corsie, który przyciągnął do salonów niemieckiej marki 28 300 nabywców.
W pierwszej piątce znalazły się też: Renault Clio z wynikiem 25 850 sprzedanych egzemplarzy oraz najpoważniejszy rywal nowego Golfa – Ford Focus. Na ten samochód zdecydowało się 24 900 klientów, czyli o niemal 20 tysięcy mniej niż na Golfa!
Peugeot 208
Szóste miejsce w rankingu zajął Peugeot 208 (22 400 sprzedanych egzemplarzy), siódme miejsce przypadło jedynemu reprezentantowi segmentu premium – BMW serii 3. Na auto z Bawarii zdecydowało się we wrześniu 22 150 klientów. 21 600 osób udało się do salonów Volkswagena z zamiarem zakupu fabrycznie nowego Polo, zapewniając autu ósme miejsce w rankingu „top ten”.
Powodów do radości nie mają przedstawiciele Opla – produkowana m.in. w polskiej fabryce w Gliwicach Astra znalazła jedynie 21 tysięcy nabywców, co w porównaniu z sierpniem oznacza spadek zainteresowania o 4,1 procenta. Trudno nie zauważyć, że nowy Golf może się obecnie pochwalić ponad dwukrotnie lepszą sprzedażą.
Opel Astra
Ostatnie miejsce na liście dziesięciu najpopularniejszych nowych aut w Europie zajął Nissan Qashqai. Na auto zdecydowało się 19 tysięcy nabywców – niemal dokładnie tyle samo, co w sierpniu.
Zobacz galerię najlepiej sprzedających się samochodów w Europie!