Opel przedstawił pierwsze zdjęcia nowej Astry w wersji czterodrzwiowej. Samochód ten będzie produkowany wyłącznie w polskiej fabryce w Gliwicach.
Sedan to już czwarta i ostatnia wersja nadwoziowa Astry IV po pięciodrzwiowym hatchbacku, trójdrzwiowej Astrze GTC (również produkowanej w Gliwicach) i kombi o nazwie Sports Tourer.
Opel Astra IV sedan
Sedan został oczywiście oparty na modelu pięciodrzwiowym, dlatego nie zmienił sie np. rozstaw osi (2,68 m). Długość nowego modelu wzrosła jednak do 4,65 m (pozostałe wymiary to 1,81 m szerokości i 1,47 m wysokości). Co najważniejsze w tego typu samochodzie, pojemność bagażnika wzrosła o 90 l z 370 do 460 l. Co więcej, asymetrycznie dzieloną tylną kanapę można złożyć, dzięki czemu pojemność przestrzeni bagażowej może zostać zwiększona do 1010 l.
Opel Astra IV sedan
W zakresie jednostek napędowych nie ma niespodzianek. Sedan będzie napędzany tymi samymi silnikami, co hatchback, a to oznacza, że jest w czym wybierać: dostępne będą cztery jednostki benzynowe o mocach od 100 do 180 KM oraz trzy diesle o mocach od 95 do 130 KM. Każdy znajdzie więc coś dla siebie.
Wyposażenie Astry sedan, podobnie jak hatchbacka, czy kombi będzie mogło być na życzenie klienta bardzo bogate. Lista opcji obejmuje m.in. biksenonowe światła AFL+ z doświetlaniem zakrętów czy adaptacyjne zawieszenie FlexRide.
Opel Astra IV sedan
Kompaktowe sedany nie sprzedają się wybitnie na dojrzałych rynkach. Z tego względu przedstawiciele Opla zakładają, że sprzedaż Astry sedan będzie największa na rynkach rozwijających się, jak Rosja czy Turcja. Nie oznacza to jednak, że nowy model nie będzie sprzedawany w Europie Zachodniej.
Symptomatyczne jest jednak to, że premiera nowej Astry sedan odbędzie się pod koniec sierpnia na salonie... w Moskwie. Niedługo potem pierwsze samochody trafią do salonów, natomiast dilerzy rozpoczną zbieranie zamówień na nowy model już w czerwcu. Ceny nie są jednak jeszcze znane.