Seat zaprezentował własnie zupełnie nowego Leona. Podstawę samochodu stanowi zaawansowana platforma MQB Evo, która zapewniła projektantom większą elastyczność w projektowniu, co przełożyło się na uzyskanie lepszych proporcji. Inwestycje związane z debiutem nowej generacji pochłoneły aż 1,1 mld euro
Nowy Seat Leon
W wersji 5-drzwiowej nowy Leon ma 4368 mm długości (o 86 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi wynosi 2686 mm, czyli o 50 mm więcej niż w trzeciej generacji. W wersji Sportstourer, co w nomenklaturze Seata oznacza kombi, samochód ma 4642 mm długości (o 93 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi jest identyczny jak w wersji 5-drzwiowej. Pojemność bagażnika w wersji 5-drzwiowej wynosi 380 litrów (identycznie jak w poprzedniej generacji), a w opcji Sportstourer – aż 617 litrów (czyli aż o 30 litrów więcej niż w poprzedniej generacji).
Nowy Seat Leon
Całkowicie LED-owe reflektory przednie o charakterystycznym dla marki kształcie i chłodnej białej barwie zintegrują wszystkie najważniejsze funkcje: światła mijania, światła drogowe, światła do jazdy dziennej oraz dynamiczne kierunkowskazy. Na lusterkach bocznych pojazdu znajdują się zintegrowane kierunkowskazy LED. W pojazdach z opcją pełnego oświetlenia LED na lusterkach umieszczono również światła powitalne, które podczas aktywacji samochodu wyświetlają słowo „Hola!” na powierzchni pod drzwiami. Ponadto nowy Leon został wzbogacony o dynamiczne kierunkowskazy, dzięki którym w wyraźniejszy sposób zasygnalizuje kierunek jazdy.
Komfort użytkowania zwiększy także nastrojowe oświetlenie wewnętrzne wykonane w technologii LED. Tworzy ono łuk okalający całą deskę rozdzielczą, który może zmieniać kolor i natężenie światła w zależności od potrzeb kierowcy. Oświetlenie to nie tylko polepsza doświadczenie jazdy, lecz także jest częścią systemu monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu.
Nowy Seat Leon
Kluczowym elementem systemu łączności Leona jest 10,5-calowy wirtualny kokpit, czyli w pełni personalizowany zestaw wskaźników zastepujący tradycyjne zegary. Standardowy system multimedialny posiada 8,25-calowy ekran, który można połączyć ze smartfonem. Na bardziej rozbudowany Navi System składa się 10-calowy ekran Retina z nawigacją 3D, funkcją sterowania głosem oraz rozpoznawania gestów, co upraszcza interakcje użytkownika z pojazdem. System Full Link umożliwia użytkownikom podłączenie urządzeń mobilnych do systemu multimedialnego pojazdu za pośrednictwem Android Auto lub bezprzewodowego Apple CarPlay. System pozwoli na obsługę samochodu bez odciągania uwagi kierowcy od drogi.
Nowy Seat Leon
Nowy model dostępny jest w wielu wariantach: z silnikiem benzynowym (TSI), Diesla (TDI), napędzanym gazem ziemnym (TGI) oraz w wersjach mild hybrid (eTSI) i hyprydowej plug-in (eHybrid).
Nowy Seat Leon
Kierowcy mogą wybrać spośród wielu dostępnych silników spalinowych – turbodoładowanych, z bezpośrednim wtryskiem, o mocy od 0 KM do 140 190 KM. Po raz pierwszy oferta obejmuje 1-litrowe trzycylindrowe silniki TSI (90 KM i 110 KM) oraz większe 1,5-litrowe jednostki (130 KM i 110 kW/150 KM). Dla najbardziej wymagających dostępny jest 2,0-litrowy silnik TSI o mocy 140 kW/190 KM połączony ze skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem. W ofercie pojawią się też dwa diesle: 2-litrowe jednostki o mocy 115 KM lub 150 KM. Samochód może być również wyposażony w 1,5-litrowy silnik TGI (CNG) o mocy 130 KM.
Nowy Seat Leon
Po raz pierwszy w historii Leon dostępny będzie także w wersji mild hybrid (eTSI) korzystającej z instalacji 48V (1.0 TSI 110 KM lub 1.5 TSI 150 KM, oba oferowane wyłącznie ze skrzynią biegów DSG). Model można też będzie można nabyć w wariancie z napędem hybrydowym plug-in. Dzięki współdziałaniu 1,4-litrowego silnika spalinowego TSI połączonego z motorem elektrycznym, akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13 kWh i sześciobiegowej skrzyni biegów DSG, samochód osiąga moc na poziomie 204 KM i zasięg elektryczny wynoszący około 60 km (dane na podstawie testów WLTP).
Producent podkreśla, że nowy Leon jest najbezpieczniejszym samochodem, jaki kiedykolwiek opuścił zakłady produkcyjne Seata. Lista opcji obejmuje m.in: proaktywny tempomat, Emergency Assist, asystent aktywnego utrzymania pasa ruchu czy asystent wyprzedzania.
Klienci mogą się też zdecydować na adaptacyjne zawieszenie (DCC).
Premiera sprzedażowa nowego Leona zaplanowana jest na drugi kwartał 2020 roku.