W Pekinie odbyła się światowa premiera Volkswagena Touareg III generacji. Ma to być kamień milowy w ofensywie technologicznej niemieckiej marki - największy i najbardziej luksusowy model z wyposażeniem obejmującym szereg nowych systemów bezpieczeństwa, łączności i asystentów kierowcy.
Volkswagen Touareg III
Na całym świecie sprzedano już niemal milion egzemplarzy modeli pierwszej i drugiej generacji Touraega, a największe rynki dla tego modelu to Chiny, Europa i Rosja. To właśnie dlatego trzecia generacja zadebiutowała w stolicy Państwa Środka.
Touareg trzeciej generacji w porównaniu z poprzednikiem stał się nieco szerszy (mierzy 1984 mm) i wyraźnie dłuższy (o 7,7 cm, ma 4878 mm długości), a przy tym odrobinę niższy. Nowe rozmiary wpłynęły pozytywnie zarówno na proporcje nadwozia, jak i na wielkość wnętrza. Większa długość pozwoliła na przykład na stworzenie znacznie większego bagażnika, którego pojemność wzrosła z 697 do 810 litrów.
Volkswagen Touareg III
Mimo większych rozmiarów karoseria wykonana z aluminium (48 procent) i stali wysokiej wytrzymałości (52 procent) jest o 106 kg lżejsza w porównaniu z karoserią poprzedniego modelu.
W Europie początkowo Volkswagen będzie oferował Touarega z silnikami wysokoprężnymi V6 o mocy 231 oraz 286 KM. Później dołączą benzynowy silnik V6 (340 KM) oraz turbodiesel V8 (421 KM). W przygotowaniu na rynek chiński znajduje się wersja z nowym zespołem hybrydowym (moc systemowa 367 KM), dokładny termin wprowadzenia jej w Europie nie jest jeszcze znany.
Volkswagen Touareg III
W nowym Touaregu debiutuje całkowicie cyfrowy Innovision Cockpit. Cyfrowe wskaźniki (Digital Cockpit z 12-calowym ekranem) i najbardziej rozbudowany system multimedialny Discover Premium (z 15-calowym ekranem dotykowym) tworzą w nim jedno urządzenie służące do obsługi pokładowych funkcji, do przekazywania informacji, komunikowania oraz do rozrywki. Urządzenie nie ma prawie żadnych klasycznych przycisków czy włączników.
Volkswagen Touareg III
Poprzez Innovision Cockpit kierowca dostosowuje działanie systemów asystujących, tych służących dynamice jazdy oraz tych z dziedziny komfortu do swoich osobistych potrzeb - w ten sposób "personalizuje" Touarega. Samochód konfiguruje się jak smartfon, dopasowując go do własnych upodobań. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu ogromnej liczby współdziałających ze sobą systemów i programów sterowanych poprzez cyfrowe monitory oraz wielofunkcyjną kierownicę.
Touareg debiutuje wyposażony w największy zestaw systemów asystujących, służących dynamice jazdy oraz komfortowi jaki kiedykolwiek zamontowano w samochodzie Volkswagena.
Volkswagen Touareg III
Znajdują się wśród nich np. system Night Vision zwiększający widoczność w nocy (dzięki kamerze termowizyjnej rozpoznaje w ciemności ludzi i zwierzęta na drodze), asystent ułatwiający jazdę w korku oraz w miejscach robót drogowych (do 60 km/h samochód porusza się częściowo automatycznie, utrzymuje pas ruchu, przyspiesza i hamuje), asystent wspomagający przejazd przez skrzyżowanie (reaguje na samochody nadjeżdżające z boku przed Touaregiem), aktywny system sterowania kołami, nowy system stabilizacji nadwozia ze stabilizatorami sterowanymi elektromechanicznie, LED-owe matrycowe reflektory IQ.Light (kamera interaktywnie przełącza światła z drogowych na mijania i odwrotnie), a także wyświetlane bezpośrednio na szybie informacje wyświetlacza Head-up (Windshield Head-up Display).
Volkswagen Touareg III
Nowy Touareg to kolejny model w największej ofensywie produktowej i technologicznej w historii Volkswagena. W jej ramach znacznie zwiększa się liczba oferowanych modeli typu SUV: na dzisiaj są to nowy T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace (Europa) i Tiguan L (Chiny), Atlas (USA) i Teramont (Chiny). Wkrótce marka rozbuduje również ofertę małych aut tego typu prezentując model T-Cross.
Powstanie pierwszego SUV-a Volkswagena wyposażonego w wyłącznie elektryczny zespół napędowy też już zostało przesądzone: I.D. CROZZ pojawi się na rynku w 2020 roku.