W ostatnich latach samochody typu crossover należą do grona najchętniej kupowanych. Nic dziwnego, że w producenci postanowili wykorzystać tę modę i prezentuję kolejne modele tego typu. By każdy znalazł coś dla siebie, crossovery zaczynają wkraczać do nowych segmentów.
Peugeot 2008 może się podobać
Niszą, która jeszcze nie została dobrze zagospodarowana są miejskie crossovery, budowano w oparciu o samochody zaliczane do segmentu B. Wygląda jednak na to, że już w tym roku się to zmieni, a walka o klienta będzie wyjątkowo zaciekła. W zeszłym roku do sprzedaży trafił Opel Mokka, lada chwila spodziewamy się rynkowego debiutu jego bliźniaka, czyli Chevroleta Trax, w tym roku pojawić się powinien również Ford Ecosport, a także crossover zbudowany na bazie Renault Clio o nazwie Captur.
Do tego grona dołączy również Peugeot 2008, który zadebiutuje już w marcu, na salonie genewskim. Francuzi ujawnili właśnie pierwsze informacje na temat tego samochodu.
Przód Peugeota 2008 nawiązuje do innych modeli marki
Peugeot 2008 to model zbudowany na bazie debiutującego w zeszłym roku modelu 208. Auto ma 4,16 m długości i... to właściwie wszystko (poza wyglądem), co wiemy na pewno o tym modelu. Francuzi zapowiadają jeszcze zastosowanie nowoczesnych jednostek napędowych z serii e-HDI oraz doładowanych silników benzynowych również o trzech cylindrach.
Stylistycznie samochód jest spójny i jak na tak małe auto, może się podobać. Imponują szerokie błotniki, skrywające 17-calowe felgi, przednia część wyraźnie nawiązuje do innych nowych modeli francuskiej marki. To znak czasów. Od kilku już lat miejskie auta mogą się podobać. Okres, gdy stylistyka w segmencie B była elementem najmniej istotnym odszedł bezpowrotnie.
Peugeot 2008 to najmniejszy crossover tej firmy
Peugeot zapowiada, że 2008 będzie samochodem globalnym. To wyraźna tendencja w dzisiejszych świecie motoryzacji - ten sam model produkowany i sprzedawany jest w niemal niezmienionej formie na różnych - odległych geograficznie - rynkach. Peugeot 2008 ma być produkowany w fabrykach we Francji, Chinach i Brazylii, a więc będzie sprzedawany w Europie, Azji i Ameryce Łacińskiej.
Francuzi liczą na sukces szczególnie na Starym Kontynencie, gdzie 2008 ma być liderem segmentu. Czy to się uda? Zadanie - szczególnie wobec wysypu konkurentów - będzie niewątpliwie trudne, chociaż atutów, w postaci dynamicznej stylizacji i nowoczesnych silników, z pewnością Peugeotowi nie brakuje.
Peugeot 2008 zadebiutuje w marcu podczas salonu w Genewie, wtedy też poznamy ceny tego modelu. Pierwsze samochody pojawią się w europejskich salonach wkrótce po premierze, wiosną.