Peugeot może mówić o świetnym początku roku. Decyzje o gruntownym odświeżeniu gamy modelowej i ”skrytym” ataku na segment premium przynoszą świetne rezultaty.
Peugeot 208
Francuski producent poinformował, że europejski rynek motoryzacyjny zyskał właśnie nowego ”króla”. Jest nim nowe wcielenie Peugeota 208, które dwukrotnie już – w styczniu i lutym – uplasowało się na szycie listy najchętniej kupowanych nowych aut na Starym Kontynencie. Sam tylko luty przyniósł nowej generacji popularnego auta segmentu B ponad 33,7 tys. rejestracji.
Peugeot 208
Imponujące są również wyniki uterenowionego brata dwieście-ósemki – modelu 2008 - który w lutym zajął doskonałą trzecią pozycję w ujęciu miesięcznym i czwarte miejsce w zestawieniu całościowym pod względem sprzedaży w 2021 roku. Osiągnięty wynik oznacza wzrost zainteresowania autami francuskiej marki o 64 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2020 roku na rynku, który skurczył się w ostatnim czasie o 21 proc! To bardzo pozytywna wiadomość dla francuskiej marki, która ostatni raz podobnym sukcesem pochwalić się mogła w marcu 2008 roku!
Peugeot 208
Nowa generacja Peugeota 208 zadebiutowała w początku 2019 roku. Auto otrzymało prestiżową nagrodę Europejskiego Samochodu Roku 2020. Model powstał na modułowej platformie CMP/e-CMP. Styliści pełnymi garściami czerpali z nowego Peugeota 508 – zastosowano więc słynne trzy pazury lwa wkomponowane w reflektory czy kły w postaci świateł do jazdy dziennej.
Aktualnie cennik nowego 208 otwiera benzynowy 1,2 l o mocy 75 i podstawowa odmiana ”like”. Ceny startują od 57 400 zł. Za lepiej wyposażony egzemplarz z silnikiem o mocy 100 KM i ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów (odmiana Active) zapłacić trzeba w polskim salonie od 67 300 zł.