Peugeot zaprezentował model e-208 po liftingu. Analogiczne zmiany otrzyma wersja spalinowa, czyli 208.
Peugeot 208 po liftingu
Peugeot 208 debiutował cztery lata temu (w 2019 roku) i okazał się strzałem w dziesiątkę. Niewielki, ale bardzo atrakcyjnie zaprojektowany model podjął rękawicę rzuconą przez miejskie crossovery i wyszedł z tego starcia zwycięsko.
W ciągu ponad trzech lat Peugeot 208 został wyprodukowany w liczbie niemal miliona egzemplarzy, a w latach 2021 i 2022 był najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie. Co więcej, w 2022 roku elektryczny Peugeot e-208 był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym z segmentu B w Europie.
Peugeot 208 po liftingu
To właśnie elektryczny model po liftingu Francuzi pokaz w pierwszej kolejności. Jednak wersja spalinowa otrzyma identyczne modyfikacje.
Samochód otrzymał charakterystyczny układ świateł z trzema długie, pionowymi listwami świetlnymi, znanymi już z modeli 508 i 2008. Zostały one wyeksponowane poprzez wbudowanie ich w błyszczące czarne wstawki zderzaków.
Peugeot 208 po liftingu
Nowy grill ma wzór w kolorze nadwozia, który sprawia, że wtapia się w powierzchnię zderzaków. Obie części nie są oddzielone, lecz tworzą całość.
Z tyłu zachowanie trzy świetlne paski, ale otrzymały poziomy układ. Trzy listwy LED przedłużają czarny panel bagażnika i poszerzają je optycznie. W wersji GT światła cofania i kierunkowskazy są wyposażone w diody LED.
Ponadto pojawiły się nowe kolory nadwozia i wzory felg, a także nowe logo marki.
Peugeot 208 po liftingu
W kabinie zmian jest mniej. Pojawiły się nowe materiały, zachowano i-Cocpit. 10-calowy ekran cyfrowych zegarów otrzymał nowy wygląd, a ekran systemu rozrywki ma 10 cali niezależnie od wersji (wcześniej w niższych wersjach był 7-calowy).
Peugeot e-208 po liftingu będzie nadal dostępny z silnikiem o mocy 136 KM i akumulatorem 50 kWh (zasięg wg WLTP 362 km). Nowością jest wersja o mocy 156 KM i akumulatorem 51 kWh o zasięgu (wg WLTP) do 400 KM.
Natomiast Peugeot 208 po liftingu będzie oferowany z szeregiem układów spalinowych i hybrydowych. Dostępne wersje to m.in. 1.2 PureTech o mocy 75 KM oraz 1.2 Puretech o mocy 100 KM. Ponadto dostępne będą hybrydy typu mild (48V) oparte o silnik 1.2 PureTech o mocy 100 i 136 KM. Silnik 1.2 niezależnie od wersji ma trzy cylindry.
Peugeot e-208 po liftingu trafi do salonów jesienią.