Zmodernizowana platforma EMP2, nowe wymiary i gruntowna zmiana wizerunku. Tak, w jednym zdaniu, scharakteryzować można nowego Peugeota 308. Auto pojawi się w salonach w drugiej połowie roku.
Peugeot 308 2021
Chociaż w rzucie bocznym auto mocno przypomina poprzednika, o liftingu nie może być mowy. Samochód nie tylko zyskał zupełnie nowy przód i – jako pierwszy model marki – oferowany będzie z nowym logo. Zdecydowanie zmieniły się też wymiary. Nowy Peugeot 308 jest aż o 11 cm dłuższy od poprzednika i mierzy teraz 4,36 m. Tak duża korekta wymiarów wymagała też poszerzenia, aż o 55 mm – rozstawu osi. Ten wynosi obecnie 2,657 mm.
Peugeot 308 2021
Większą przestrzeń wykorzystano m.in. na powiększenie przestrzeni bagażowej. Podstawowa wersja z napędem spalinowym mieści teraz pakunku o objętości 412 l (1323 l po złożeniu oparć kanapy). Hybryda plug in, za sprawą umieszczonych w podłodze bagażnika akumulatorów, 361 l.
Peugeot 308 2021
Kompletnie nowe wnętrze wyróżnia się ostrymi liniami i ciekawą stylistyką. W stronę kierowcy pochylono ”wiszący” dotykowy ekran na konsoli środkowej. Przed kierowcą znalazły się cyfrowe zegary. Co ważne – dysze nawiewów umieszczono wreszcie na szczycie konsoli środkowej, więc w czasie jazdy nie będą już chłodzić... kolan. Podobać się może dobór materiałów i wzornictwo. O kontynuowaniu kursu w stronę klasy premium świadczy nowy, sterowany głosem, system obsługi reagujący na komendę ”ok, peugeot”.
Peugeot 308 2021
Paletę jednostek napędowych otwiera znany 1,2 l PureTech o trzech cylindrach. Do wyboru są wersje: 110 KM i 130 KM. Pierwsza występuje jedynie z ręczną skrzynią o sześciu przełożeniach. Druga – opcjonalnie – współpracować może z ośmiostopniowym automatem. W późniejszym czasie pojawi się też najpewniej odmiana generująca 155 KM. W ofercie pozostaje też wysokoprężny 1,5 l HDI, który również występować może z ręczną ”szóstką” lub ośmiobiegowym automatem.
Nie obyło się bez hybryd plug-in. Obie maja pod maską benzynowe 1,6 l współpracujące z elektrycznym silnikiem trakcyjnym o mocy 110 KM. Moc systemowa słabszej odmiany to 180 KM, mocniejszej – 225 KM. Maksymalny moment obrotowy to 360 Nm. Pojemność (litowo-jonowych) akumulatorów – 12,4 kWh.
Peugeot 308 2021
Zdaniem Peugeota na prądzie pokonać można do 60 km. Ładowanie z sieci (230 V) zajmować ma do 7 godzin. Ładowarka ścienna pozwala skrócić ten proces do około 2 godzin.
W późniejszym czasie, najprawdopodobniej w oparciu o plug-iny, powstanie też usportowiona odmiana. Wszystko wskazuje na to, że otrzyma nazwę Peugeot 308 PSE (Peugeot Sport Engineered).
Pierwsze egzemplarze nowego Peugeota 308 trafić mają na rynek w drugiej połowie bieżącego roku.