W salonach Peugeota można już zamawiać odświeżony model 308. Jakie zmiany zaszły w cennikach francuskiego kompakta?
Zgodnie z panującą modą odświeżony model otrzymał zmodyfikowany pas przedni. Zmienił się zderzak, reflektory i osłona chłodnicy. Ta jest teraz zdecydowanie większa i ma duże, dobrze wyeksponowane, logo producenta. Przy okazji pojawiły się też nowe wzory obręczy kół i subtelnie przestylizowane tylne światła (inne wypełnienie kloszy).
Wraz z liftingiem pojawiły się dwie nowe odmiany napędowe. Niestety, by kupić jedną z nich, trzeba będzie poczekać do końca roku. W cennikach zadebiutują wówczas dwa nowe diesle: 2,0 l BlueHDI o mocy 180 KM (dostępny wyłącznie z ośmiostopniowym automatem) i mniejszy 1,5 l BlueHDI. Generujący 130 KM motor zastępuje w ofercie słabszą wersję rozwijającą 120 KM. W tym przypadku do wyboru są sześciostopniowa skrzynia ręczna lub sześciostopniowy automat.
Cenniki odświeżonego model otwiera Peugeota 308 access z benzynowym silnikiem 1.2 l Pure Tech 120 KM i ręczną, pięciostopniową skrzynią biegów. Za tak skonfigurowane auto zapłacić trzeba od 68 tys. zł. Klienci, którzy chcą cieszyć się zaletami kombi – Peugeota 308 SW – odłożyć muszą dodatkowe 5 tys. zł.
Tak jak do tej pory w ofercie znajdziemy cztery odmiany wyposażeniowe: access, business line, active i allure. W standardzie otrzymujemy m.in. elektrycznie sterowane szyby przednie, centralny zamek, manualną klimatyzację i zestaw audio z sześcioma głośnikami, systemem głośnomówiącym i odtwarzaczem plików MP3.
Klienci mogą się też zdecydować na dwie wersje o sportowym zacięciu: GT i GTi. Obie napędzane są na silnikiem 1,6 l e-THP. Pierwsza osiąga 205 KM i przyspiesza do 100 km/h w 7,5 s (prędkość maksymalna to 235 km/h). Za Peugeota 308 GT zapłacić trzeba od 105 00 zł.
Duga ma pod maską aż 270 KM i 330 Nm, co przekłada się na sprint do 100 km/h w 6 s i prędkość 250 km/h. Ceny? od 139 900 zł.