chceauto.pl
x

Peugeot 405 2.0 Mi-16 154 KM

Peugeot 405 2.0 Mi-16 154 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1996
Średnia cena
trudna do określenia
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
154 KM
0-100 km/h
9.8 s.
V max
210 km/h

KOSZTY

Spalanie
9 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
58 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny
Segment
D
Bagażnik
400 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
10.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
28 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.8 s.
Prędkość maksymalna
191 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Peugeot 405 2.0 Mi-16 154 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot 405 2.0 Mi-16 154 KMPeugeot 405 2.0 Mi-16 154 KMPeugeot 405 2.0 Mi-16 154 KMPeugeot 405 2.0 Mi-16 154 KM

Peugeot 405 2.0 Mi-16 154 KM

Peugeot 405 zaprezentowany został w 1987 roku i z miejsca zdobył prestiżowy tytuł „Samochodu Roku 1988”. w 1992 roku 405 przeszedł gruntowny lifting, oprócz kosmetycznych zmian zewnętrznych całkowicie przeprojektowano też wnętrze (lepsze materiały, zupełnie nowy, mniej oryginalny kształt deski rozdzielczej). Auto przetrwało w produkcji aż do 1996 roku, kiedy zastąpił je całkowicie nowy model 406. 405 produkowany był m.in. w Polsce, w fabryce FSO w Lublinie (w latach 1992-1995). Dzisiaj większość tych samochodów powoli trafia już na złomowiska, ale wciąż jeszcze znaleźć można egzemplarze godne uwagi. Trzeba jednak pamiętać, że w aucie w takim wieku ma prawo zepsuć się właściwie wszystko. Peugeot cieszy się jednak dość dobrą opinia. Najwięcej problemów przysporzy zapewne zawieszenie. Z przodu często wymieniać trzeba elementy metalowo-gumowe, tyłu dbać o typową dla „Francuzów” belkę łożyskowaną na łożyskach szpilkowych (raz na kilka lat wymagają smarowania lub wymiany, zaniedbanie tych czynności prowadzi do konieczności wymiany całej belki - koszt ponad 2 tys. zł). Jeśli wiec tylne koła wydają się pochylać do wnętrza nadkola lepiej zrezygnować z zakupu. Na szczęście między wymianą łożysk belki mija przeważnie od 70 do 130 tys. km więc jeśli nie widać (i słychać – w czasie jazdy zwróćmy uwagę na charakterystyczne trzaski z okolic tylnego zawieszenia) oznak awarii, nie ma się czym przejmować. Dużo kłopotów może też sprawić elektryka - psują się różnego rodzaju przełączniki, czujniki, moduły zapłonowe, wentylator chłodnicy, immobiliser, itd. Z uwagi na to, że samochody produkowane były również w Polsce, wciąż trafić można jeszcze na nieźle utrzymany egzemplarz. Pamiętajmy jednak, że auto konstrukcyjnie tkwi w połowie lat osiemdziesiątych. Oznacza to, że chociaż możemy liczyć na wysoki komfort resorowania i dobre – podyktowane niewielką masą – osiągi, trzeba zdawać sobie sprawę z niewielkiego poziomu bezpieczeństwa konstrukcji. Również poziom wyciszenia wnętrza pozostawia wiele do życzenia.

 

Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-05-03

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Samochody Roku Peugeota. Aż 6 modeli z prestiżowym tytułem2020-04-29

Peugeot 405 2.0 Mi-16 154 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Alfa Romeo 155

Alfa 155

1.8 TS 140 KM benzyna1996sedanręcznaprzedni
cena średnia 2 000 zł
OCENY
Dostępność
Mitsubishi Galant

Mitsubishi Galant

2.0 V6 149 KM benzyna1996sedanręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A4

Audi A4

1.8 T 150 KM benzyna1996sedanręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Nissan Primera

Nissan Primera

2.0 GT 150 KM benzyna1996sedanręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 406

Peugeot 406

2.0 Turbo 150 KM benzyna1996sedanręcznaprzedni
cena średnia 3 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 3

BMW 3

20i 150 KM benzyna1996sedanręcznatylny
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność

Peugeot 405 2.0 Mi-16 154 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS