Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
11.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
29 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11 s.
Prędkość maksymalna
194 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Peugeot 605 2.0 Turbo 150 KM
Model 605 zadebiutował w 1989 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie. Auto miało być bezpośrednią konkurencją dla dużych limuzyn klasy premium, zdominowanej przez konstrukcje Niemieckie i Japońskie (Lexus). Samochód zbudowano na płycie podłogowej, w oparciu o którą powstał również flagowy model Citroena - XM. 605 po licznych modernizacjach (1993, 1995 rok) przetrwał w produkcji aż do roku 2000. Auto nie zdobyło jednak zbyt wielkiej popularności, głównie z uwagi na nie najlepszą jakość pierwszych egzemplarzy.
Samochody nie grzeszą bezawaryjnością, ale ich utrzymanie nie rujnuje przeważnie domowego budżetu. Dużo kłopotów sprawić może instalacja elektryczna. Często psują się różnego rodzaju przekaźniki, moduły zapłonowe i cewki. Na szczęście części bez problemu znajdziemy w internecie, a ich ceny są raczej przystępne. Dużo problemów - jak to zwykle w Polsce bywa - potrafi przysporzyć zawieszenie. Często wymieniać trzeba końcówki drążków kierowniczych, łączniki stabilizatorów. Problemy na przeglądach rejestracyjnych sprawiają też hamulce (zapiekające się zaciski, niesprawny ręczny). Biorąc jednak pod uwagę wiek konstrukcji trzeba przyznać, że zadbany egzemplarz wciąż warty jest zainteresowania. Dobrze jest jednak mieć zaprzyjaźnionego elektryka, trafna diagnoza często potrafi oszczędzić kilkaset złotych. Niezależnie od wieku nie powinno być problemu z korozją. Jej występowanie świadczy najczęściej o kiepsko przeprowadzonych naprawach blacharskich.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-10-07