Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Peugeot RCZ I 1.6 THP 200 KM
Peugeot RCZ to sportowe, dwuosobowe coupe, które trafiło do salonów w połowie 2010 roku.
Początkowo model ten miał stanowić jedynie prezentację możliwości technicznych francuskiego producenta, jednak gorące przyjęcie prototypu zadecydowało o wdrożeniu auta do produkcji seryjnej.
Oferta tych pojazdów na rynku wtórnym jest mocno ograniczona. Samochody należy dokładnie sprawdzić pod kątem wypadkowości, gdyż sprzedaż tak młodego auta wiąże się z dużą stratą finansową (więc zapewne jest czymś spowodowana). Auta powinny być objęte gwarancją.
Warto zauważyć, że RCZ mimo bardzo sportowej, rasowej sylwetki ma przedni napęd, co niestety mocno ogranicza zastosowanie tego auta do dynamicznej jazdy (występują problemy z przeniesiem napędu przez przednie koła).
Godny polecenia jest pochodzący od BMW benzynowy, doładowany silnik o pojemności 1.6 l. Szczególne wrażenie robi szybkość wchodzenia na obroty (co oczywiście wiąże się ze zwiększonym zużyciem paliwa).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2011-01-24