Milionowa Mazda CX-5 zjechała z taśmy produkcyjnej pod koniec kwietnia. Ten przełomowy moment nastąpił w niecałe trzy i pół roku po wprowadzeniu popularnego kompaktowego SUV-a do produkcji w drugiej połowie 2011 roku. Tylko jeden inny model japońskiego producenta – Mazda 3 – zdołał sięgnąć milion wyprodukowanych egzemplarzy w krótszym czasie.
Mazda CX-5
Pierwszy kompaktowy SUV Mazdy, który dołączył do szybko rozwijającego się segmentu w lutym 2012 roku, był również pierwszym modelem produkcyjnym wyposażonym w pełną gamę technologii SKYACTIV i utrzymanym w stylizacji KODO – Dusza Ruchu. Model CX-5 zapoczątkował tym samym nowy język stylistyczny, którego wpływ widoczny jest we wszystkich obecnie produkowanych modelach marki.
Mazda CX-5 uhonorowana została przeszło sześćdziesięcoma nagrodami na całym świecie, łącznie z prestiżowym tytułem „Samochód Roku 2012/2013” w Japonii. Samochód Był najlepiej sprzedającym się SUV-em w Japonii w latach 2012 i 2013, a obecnie jest najpopularniejszym modelem Mazdy na wielu rynkach europejskich, łącznie z niemieckim
Mazda CX-5
– Bardzo się cieszę, że model CX-5 osiągnął liczbę miliona wyprodukowanych egzemplarzy w zaledwie trzy lata i pięć miesięcy – mówi Masashi Otsuka, kierownik programowy CX-5. – Chciałbym wyrazić wdzięczność ludziom na całym świecie, którzy docenili i wsparli model CX-5. Jesteśmy zdecydowani kontynuować jego udoskonalanie, by mieć pewność, że nadal będzie się cieszył popularnością oraz że przyciągnie jeszcze więcej nabywców.
Mazda CX-5, początkowo wytwarzana w fabryce Ujina Plant w Hiroszimie, jest dziś produkowana także w Chinach, Rosji, Malezji i Wietnamie.