W 2017 roku Volkswagen rozpoczął wdrażanie strategii o nazwie Transform 2025+. Pod hasłem tym kryje sie m.in. jedna z największych ofensyw modelowych w historii marki. Jakie premiery niemiecki koncern przewiedział na nadchodzące 12 miesięcy?
[modelVolkswagen Up!] GTI
Pierwsza nowość roku to siódma generacja Jetty. Samochód, który debiutował na salonie w Detroit zbudowany jest na bazie modułowej płyty podłogowej MQB (po raz pierwszy) i sprzedawany ma być w USA, Chinach i Meksyku. Co ciekawe, chociaż Jetta dobrze znana jest na Starym Kontynencie, nie ma planów wprowadzania nowej generacji na rynki europejskie.
Volkswagen Polo GTI
W Europie pojawi się natomiast Volkswagen Up! GTI, którego premiera odbędzie się również w styczniu. Napędzany silnikiem o mocy 115 KM Up! GTI wraz z pokazanym niedawno Polo GTI (z silnikiem o mocy 200 KM) znacznie rozszerzą gamę usportowionych modeli i wprost nawiązuje (wymiarami, mocą silnika czy masą), do pierwszego GTI w historii Volkswagena, czyli Golfa GTI I generacji.
Volkswagen T-Prime Concept GTE, czyli zapowiedź Touarega
W ostatnich latach Volkswagen, podobnie jak niemal wszyscy producenci, znacznie rozszerzał gamę modeli typu SUV. Popyt w tym segmencie wciąż rośnie, nic więc dziwnego, że Volkswagen planuje dalszą ekspansję. Już w pierwszej połowie 2018 roku zadebiutuje nowy Touareg, a będzie będzie to już trzecia generacja tego pierwszego w gamie Volkswagena SUV-a. Na razie niemiecki koncern pokazał prototyp tego pojazdu o nazwie T-Prime Concept GTE.
Volkswagen T-Cross Breeze, czyli zapowiedź małego SUV-a
Natomiast w drugiej połowie roku możemy się spodziewać debiutu całkowicie nowego modelu - będzie to mały SUV, pozycjonowany poniżej wprowadzonego niedawno do sprzedaży T-Roca. Nazwa nie jest jeszcze znana, wiadomo natomiast, że nowy model zapowiada prototyp o nazwie T-Cross Breeze concept.
W 2020 roku Volkswagen planuje mieć w ofercie na całym świecie aż 20 modelu typu SUV, a sprzedaż w tym segmencie ma stanowić 40 proc. całości. Do tego roku ma zakończyć się faza wzmacniania pozycji koncernu w kluczowych segmentach i poprawa efektywności, zaś rozpocząć - ekspansja w zakresie samochodów elektrycznych.
Gama elektrycznych prototypów serii I.D.
By to było możliwie, w 2018 roku, VW zamierza mocno zainwestować w zakłady produkcyjne. Plany zakładają, że tylko w Niemczech inwestycje pochłoną 14 mld euro. W ramach modernizacji m.in. fabryka w Zwickau stanie się miejscem, gdzie będą produkowane wyłącznie samochody elektryczne.
Wszystkie będą oparte na płycie podłogowej o nazwie MEB, stworzonej z myślą o samochodach z napędem elektrycznym. Pierwszy elektryczny pojazd z gamy o nazwie I.D. pojawi się w roku 2020.