Z fabryki Skody w czeskich Kvasinach wyjechał półmilionowy egzemplarz Superba. Jubieluszowy samochód to białe kombi w wersji Laurin&Klement.
Skoda Superb I
Skoda zaprezentowała Superba w 2001 roku, był to czwarty model pokazany przez Czechów po przejęciu przez Volkswagena. Pierwsa generacja, która stylistycznie zbliżona była do Octavii i różniła się w głównie większym rozstawem osi (nadwozie Superba zostało zbudowane na płycie podłogowej Passata wytwarzanego w Chinach, który miał rozstaw osi dłuższy od standardowego aż o 10 cm - 2803 mm; dzięki temu, w kabinie Superba nikt nie mógł narzekać na brak miejsca) i bogatszym wyposażeniem, nie odniosła wielkiego sukcesu. Przez 7 lat produkcji, do 2008 roku sprzedano 136 068 egzemplarzy tego pojazdu.
Skoda Superb II Combi
Dopiero druga generacja Skody Superb, zaprezentowana w 2008 roku w znaczący sposób zdynamizowała sprzedaż. Samochód, który sprzedawany jest w dwóch wersjach nadwoziowych (kombi oraz skrzyżowanie liftbacka z sedanem; klapę bagażnika można otworzyć na dwa sposoby, z tylną szybą lub bez niej) w ciągu 4 lat znalazł już 363 932 nabywców.
Obecna generacja Suberba sprzedawana jest w 85 krajach na całym świecie. Mimo, że od premiery minęły już 4 lata, sprzedaż nie słabnie: w zeszłym roku sprzedano 117 tys. egzemplarzy tego modelu. Co ciekawe, od 2009 roku Superba można kupić również w Chinach i niezmiennie należy on tam to bardzo chętnie kupowanych samochodów. W zeszłym roku aż 40 proc. wszystkich Superbów sprzedano właśnie na rynku azjatyckim.
Skoda Superb II
Cóż, nie od dziś wiadomo, że w Państwie Środka ceni się sedany o dużym rozstawie osi. Co jednak ciekawe, Superb II generacji zbudowany został na nowej płycie podłogowej, w związku z czym rozstaw osi jest odrobinę... mniejszy niż w poprzedniku.
Niewielka zmiana nie wypłynęła jednak na ilość miejsca w przestronnej i dobrze wykonanej kabinie. Nie bez znaczenia jest również atrakcyjna na tle konkurencji cena.