W 2019 roku BMW okazało się liderem polskiego runku w aż trzech kategoriach zelektryfikowanych pojazdów! BMW było najpopularniejszą marką hybryd plug-in, model BMW i3 był najczęściej rejestrowanym samochodem elektrycznym, a Mini Countryman zajął 1. miejsce w rankingu rejesracji modeli hybrydowych typu plug-in. W zeszłym roku modele BMW i MINI stanowiły blisko 44 proc. wszystkich pojazdów typu BEV i PHEV zarejestrowanych przez polskich kierowców!
BMW i3 s
BMW i MINI zdominowały rynek hybryd plug-in. Dane rejestracji pojazdów w Polsce wskazują, że w 2019 r. BMW było najchętniej wybieraną marką spośród wszystkich producentów oferujących hybrydy plug-in, osiągając w tym segmencie wynik na poziomie 327 rejestracji. Największą popularnością wśród polskich klientów wybierających BMW cieszyła się hybrydowa wersja BMW serii 5. W ubiegłym roku dokonano łącznie 164 rejestracji tego samochodu, co zapewniło 2. miejsce wśród wszystkich rejestrowanych PHEV-ów (po modelu MINI Countryman) oraz blisko 14 proc. udział rynkowy. MINI Countryman był najczęściej rejestrowanym modelem PHEV, a samo MINI znalazło się na 3. miejscu zestawienia najpopularniejszych marek posiadających w swoim portfolio PHEV-y (197 rejestracji).
BMW i3 s
BMW i3 od 6 lat niezmiennie odnotowuje wysoką sprzedaż. Z danych SAMAR wynika, że na koniec 2019 r. po polskich drogach jeździło 1 314 egzemplarzy tego modelu. W ubiegłym roku zarejestrowano rekordową liczbę BMW i3 w Polsce (709 sztuk), co ugruntowało jego pozycję jako lidera wśród aut całkowicie elektrycznych. Od momentu wprowadzenia modelu i3 na rynek, jest on najlepiej sprzedającym się "elektrykiem” w segmencie samochodów kompaktowych premium. Jego światowa sprzedaż przekroczyła już 165 tys. sztuk. BMW planuje przedłużenie jego produkcji do 2024 roku.
Powody do zadowolenia mogą mieć również dealerzy MINI. Model Countryman Cooper S E ALL4 okazał się być w ubiegłym roku najpopularniejszym modelem PHEV wśród Polaków. W 2019 roku Countryman odnotował ponad 85 proc. wzrost pod względem liczby rejestracji w porównaniu do roku 2018, tym samym zapewniając sobie ponad 16 proc. udział w całym polskim rynku PHEV.
BMW i3 s
BMW intensywnie rozbudowuje portfolio zelektryfikowanych modeli. Ubiegły rok to ekspansja hybrydowych modeli BMW. Do grona PHEV-ów dołączyły m.in.: BMW X3 xDrive30e, BMW 330e, BMW X5 xDrive45e oraz zelektryfikowana wersja nowego BMW serii 7. W pierwszym kwartale bieżącego roku do zelektryfikowanej oferty BMW dołączą także hybrydy plug-in, w tym nowe BMW X1 xDrive25e oraz BMW X2 xDrive25e. Z kolei samochody z napędem w pełni elektrycznym, które ukażą się w najbliższym czasie to MINI Electric oraz BMW iX3 (premiery w 2020 roku), a także zaplanowane na 2021 rok BMW i4 oraz BMW iNEXT. Wg planów do 2023 roku w ofercie znajdzie się 25 samochodów zelektryfikowanych, z czego ponad połowa będzie w pełni elektryczna.