Porsche 718 (Cayman/Boxster) będzie pierwszym dwuosobowym modelem tego producenta z napędem elektrycznym. Samochód ma pojawić się do 2025 roku. Niemiecki producent samochodów sportowych zdradził tę informację podczas dorocznej konferencji podsumowującej finanse firmy.
W minionym roku Porsche AG umocniło swoją pozycję jako jednego z najbardziej dochodowych wytwórców samochodów na świecie. Firma osiągnęła nowy rekord wszech czasów zarówno w zakresie przychodów ze sprzedaży, jak i zysku operacyjnego. Sprzedaż w 2021 r. wyniosła 33,1 mld euro, czyli o 4,4 mld euro więcej niż w 2020 (28,7 mld euro), co oznacza wzrost o 15%. Zysk operacyjny w wysokości 5,3 mld euro był o 1,1 mld euro wyższy niż rok wcześniej (+27%).
W 2021 r. Porsche dostarczyło klientom na całym świecie 301 915 samochodów – co oznacza, że po raz pierwszy w historii firmy przekroczono granicę 300 tysięcy pojazdów (2020 rok: 272 162 auta). Najlepiej sprzedającymi się modelami były SUV-y: Macan (88 362 szt.) i Cayenne (83 071 szt.). Ponad dwukrotnie wzrosła liczba dostaw modelu Taycan – w ubiegłym roku pierwsze elektryczne Porsche odebrało 41 296 klientów. To więcej niż wyniosły dostawy kultowego Porsche 911, który też ustanowił zresztą nowy rekord, znajdując 38 464 nabywców.
W ubiegłym roku prawie 40% spośród wszystkich nowych samochodów Porsche dostarczonych w Europie miało napęd przynajmniej częściowo elektryczny – tyle wyniósł łączny udział hybryd plug-in oraz modeli w pełni elektrycznych. Ponadto firma ogłosiła, że do 2030 r. planuje osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla. W 2025 roku połowa sprzedaży wszystkich nowych Porsche będzie przypadać na pojazdy zelektryfikowane – tj. elektryczne lub hybrydy typu plug-in. Z kolei w 2030 roku udział wszystkich nowych pojazdów z napędem całkowicie elektrycznym powinien wynosić ponad 80 proc. Aby osiągnąć te ambitne cele, Porsche wspólnie ze swoimi partnerami inwestuje w stacje ładowania premium, a dodatkowo – we własną infrastrukturę ładowania. Równocześnie firma prowadzi dalsze szeroko zakrojone inwestycje w podstawowe technologie, takie jak systemy akumulatorów i produkcja modułów. Nowo powstała grupa Cellforce opracowuje wysokowydajne ogniwa akumulatorowe, które do 2024 r. mają być gotowe do produkcji seryjnej.
W 2021 r. Porsche zwiększyło swoje dostawy we wszystkich globalnych regionach sprzedaży. Po raz kolejny największym indywidualnym rynkiem zbytu były Chiny, gdzie przekazano prawie 96 tys. samochodów – o 8% więcej niż w 2020 r. Znaczący wzrost firma odnotowała w Ameryce Północnej: w Stanach Zjednoczonych liczba dostaw wzrosła o 22%, do ponad 70 tys. sztuk. Rozwój zaobserwowano również w Europie: w samych Niemczech Porsche zwiększyło dostawy nowych pojazdów o 9%, do prawie 29 tys. egzemplarzy.